Friday, October 15, 2010

curi-curi



pernah ke korang mencuri ?
aku mengaku la aku penah , tapi mase kecik dulu oh .
besa dah baik , aku suci-suci alam je . haha

dulu aku penah mencuri .
tapi mase tu kecik . masih darjah2x lagi .
masalah nye , mmg banyak aku curi .
teruk doe , seingat aku dajah 3 kot . haha ~
macam toyol kan ? haha

mase tu syiling2x atau bahasa saintifik nya 'tembaga' je .
curi sampai berat poket kanan , u all ! haha
motif utama berlagak . mmg pon , mase kecik2x sume nak lebih .
xberfikiran matang pon . nampak orang beli penselbox besi yang besar + pemadam betimbun dalam tu pon dah 'panas' . pastu dah la duduk sebelah, mereka dok bukak je pensilbox tu .
padahal , cikgu xmasuk pon nak mengajar .
mungkin mase tu mereka tidak diajar oleh ibu bapa mereka untuk menutup pensil box. mungkinlah . eleh !
mule dari situ aku mule dgn kegiatan2x haram ini . haha
pastu kantoi , ishh ! malu gile ah kantoi .
aku pon xtaw mcm mane leh kantoi , mungkin sb mase kecik xreti belakon .
senang je kantoi , mencuri susah . haha ~
mase kecik cepat gelabah ! xguna ! haha
pastu naik dajah 4 , last aku buat kegiatan haram ni .
mase ni la curi paling banyak .
dekat nak RM80 doe . ee ! kalaw aku igt en , mmg setan betul .
sanggup aku buat keje2x camtu dulu . siyes , gile .
mase ni aku igt , aku curi sb nak baya yuran skolah agame .
sebulan , yuran skola agame ni Rm10 . gile ape , bagi Rm10 sebulan . tergune la aku .
seda xseda , dah 8bulan aku tak baya . maka itu lah yang menyebabkan aku menchuhie.
haha ~ xkantoi . selamat . start tu aku xbuat dah , sb aku rase sgt takut dan dah berfikiran matang lepas tu .
'walaupon xde orang nampak , tapi Allah nampak' fuhh ! seram sejuk bile 2hari lepas mencuri , denga ceramah dari ustaz kat tv .
pas dari tu suci lah aku ni .
tapi , aku xpenah curi barang kat kedai , takut cctv gamaknye . Allah xtakut pulak , cis !

take MUET for the second time . this 19oct , speaking test . while the other on 13nov .
i think , im ready . shit ! did i ? well , just go with the flow . erm , wish me luck :)

2 comments:

abid_pm said...

Salam..
haha,, mestilah penah jugak.
lagi dahsyat. gameboy punya pasal.
pastu kantoi. pdan muke..
waha :DDDD

dulu punye cite




singgah2 :D
www.generasieraremaja.blogspot.com

h a y a d said...

oi minah !
nak lempang kau sikit!
haha..kangen. kangen.

Friday, October 15, 2010

curi-curi



pernah ke korang mencuri ?
aku mengaku la aku penah , tapi mase kecik dulu oh .
besa dah baik , aku suci-suci alam je . haha

dulu aku penah mencuri .
tapi mase tu kecik . masih darjah2x lagi .
masalah nye , mmg banyak aku curi .
teruk doe , seingat aku dajah 3 kot . haha ~
macam toyol kan ? haha

mase tu syiling2x atau bahasa saintifik nya 'tembaga' je .
curi sampai berat poket kanan , u all ! haha
motif utama berlagak . mmg pon , mase kecik2x sume nak lebih .
xberfikiran matang pon . nampak orang beli penselbox besi yang besar + pemadam betimbun dalam tu pon dah 'panas' . pastu dah la duduk sebelah, mereka dok bukak je pensilbox tu .
padahal , cikgu xmasuk pon nak mengajar .
mungkin mase tu mereka tidak diajar oleh ibu bapa mereka untuk menutup pensil box. mungkinlah . eleh !
mule dari situ aku mule dgn kegiatan2x haram ini . haha
pastu kantoi , ishh ! malu gile ah kantoi .
aku pon xtaw mcm mane leh kantoi , mungkin sb mase kecik xreti belakon .
senang je kantoi , mencuri susah . haha ~
mase kecik cepat gelabah ! xguna ! haha
pastu naik dajah 4 , last aku buat kegiatan haram ni .
mase ni la curi paling banyak .
dekat nak RM80 doe . ee ! kalaw aku igt en , mmg setan betul .
sanggup aku buat keje2x camtu dulu . siyes , gile .
mase ni aku igt , aku curi sb nak baya yuran skolah agame .
sebulan , yuran skola agame ni Rm10 . gile ape , bagi Rm10 sebulan . tergune la aku .
seda xseda , dah 8bulan aku tak baya . maka itu lah yang menyebabkan aku menchuhie.
haha ~ xkantoi . selamat . start tu aku xbuat dah , sb aku rase sgt takut dan dah berfikiran matang lepas tu .
'walaupon xde orang nampak , tapi Allah nampak' fuhh ! seram sejuk bile 2hari lepas mencuri , denga ceramah dari ustaz kat tv .
pas dari tu suci lah aku ni .
tapi , aku xpenah curi barang kat kedai , takut cctv gamaknye . Allah xtakut pulak , cis !

take MUET for the second time . this 19oct , speaking test . while the other on 13nov .
i think , im ready . shit ! did i ? well , just go with the flow . erm , wish me luck :)

2 comments:

abid_pm said...

Salam..
haha,, mestilah penah jugak.
lagi dahsyat. gameboy punya pasal.
pastu kantoi. pdan muke..
waha :DDDD

dulu punye cite




singgah2 :D
www.generasieraremaja.blogspot.com

h a y a d said...

oi minah !
nak lempang kau sikit!
haha..kangen. kangen.