Thursday, April 30, 2009

tiade ape kot .

cerita hari ini ? ape yea ? tade kutt . boring saje . haish ! eyy . jap ! pe maw jawab law owg tanye . "awak nak saye layan awak cane ? cam slalu msg ke tidak ?" ouhh ! siot je . pe jawapan korg ? ahaha ~ aku rase termalu pule apabila diberi msg begitu . haishh ! merepek wehh . haha ~ yg penting ta ter____t oke . haishh ! ey ey . arini kan kawan baru dapat banyak . hee ~ sukesuke . hey . lagi satu . sok kan , keputusan UPU kelua ouh . jadi jadi ! tlg doakan yeah . supaye dapat .takuttakut .
aiseyy . sape dy ni ? nape letak pic dy ? ahaha ~ tapetape . dy cumeyy . pembakar semangat oke . yehh ! :))
haishh ! wehh . sumpa lawak gamba nih . candid lolx . syud je yg over pose . haha ~ weh ya . pe ko wat ? sumpa ngokngek ! haha ~ salam . :))

Wednesday, April 29, 2009

tag - ayie

ditag uleh ayie . trime kaseyy yeah ! baru kenal nih . :))
dapat awart juge .


1. Anda seorang bintang?-
bintang ? tidak lah . hehe . ehh ! jap jap . saye berbintang leo . haha
2. Berapa bintang penulis harus bagi untuk blog anda?-
ikot suka mereka lah . kalaw besh bagi lebey bintang pun tape . heee ~
3. Adakah penulis seorang yang sombong?-
ohh tidakk . :))
4. Dari mana anda mengenali blog penulis?-
dari sape ek ? ntah . saye maen ziarah2x je . hihi~
5. Anugerah ini ada berapa warna?-.
ade 4 colour .

Jika anda sudah publish anugerah ini, sila beritahu di Shoutmix.

Aku nak bagi ini award cantek kepada (susah ni..)
-nadya
-syuhada
-fatin
-nuratiqah

sajak .


hey ! salam . ingin && sangat mahu bertanye . kalaw2x korg pena terjumpe sajak/puisi/ayat or pape la kat atas nih an . sangat la ingin tahu dimanekah andaanda mendapat tahu sajak ini . kerana berkenan sangat . bukan hanya berkenan , tapi .. ade kesah disebalik nye . haishh ! sentimentalvalue betoll lah . sedap an ayat2x tuu . kalaw la korg pena jumpe / terbace sajak kat atas tu . itu bermakna aku telah ditipu/di haishh ! pape je la . aku syg owg yg bagi sajak nih . tapi .. haloyay . pape je la lolx . jangan jadi copycat yeah ! sajak tu aku punye . ade owg buat khas tok aku ! hehe ~ salam .
--------------------------------------------------------
aku merasekan aril af7 kua af an sebab marsha ! sape stuju ? haishh ! pstu keco kat mys. knape aril kua . then nak kasi peca stadium sume . itu bodoh saye kate ! peminat pompan ramai ta undi aril sebab marsha yg gedik la . disebab kan dy an . peminat aril yg pompan sume hilang suda . haishh !

Tuesday, April 28, 2009

mesin basoh = washer mechine

heyy ! salam . disini ! dirumah ku la . mesin basuh baru telah tebungkang diruma . aiyakk ! kowg taw ta mesin basuh ? ataw dikenali sbg washermechine . huu ~ cari gamba washer mechine tadi . tapi ta jumpe plak ! tape la . bukan itu aku na cite puun . hehe ~ bergini cerita nya .

ni ha ! na sala kan mak aku ta bule juge . hmm ,
mesin baso adela dalam 2 hari rusak ! ceyy .
kasihan mymom .
jadi belambak lah kaen tidak dibasuh nye .
aku pon duduk senang lenang la kat ruma .
sb tugasku melipat kaen tergendale .
ahha ~
sangat suke ohh . gembire saje .
tapi . ku agak terfikir . sampai bile mesin ini akn rusakk !
beli baru saja lahh .
jadi , mak n ayah tela pegii beli yg baru .
haishh ! mahal juge ekk .
sampai sribu lebey gak la melayang duit .
hmm . pape pon gembire mende itu suda baru .
mak aku pon happy gilakk suda . sambeyy muke ayah ketat je .
haha ~ aku ? gembire gak kot .
okeoke .
yang menjadi masalah skunk iala .
perghh !
betimbon kaen aku kne lipat lolx !
sekali baso bebanyak . taw la mesin tu gedabak !
haishh !
ngok gile ahh ! ta larat den molipat nye .
mak n ayah aku muke slamberk je tgk aku lipat kaen .
tade rase simpati lgsung .
keringat muda ku meleleh pon mereka tidak hirawkan .
sobs5x .
kesedihan melampaw ohh.
:((
lagi satu masalah is ,,
mak aku ni an .
asek maw baso kaen je .
asal ade siket kaen mo baso .
jadi aku ni , tiade mase rehat pon .
ceyy ! poyo je .
bukan tade mase rehatt .
tapi , harihari kene lipat kaen .
uwaa .
tapi tape kot .
bagi aku wat keje ruma beshh !
lipat kaen tuu . rase having fun pulak ,
haha ~ kenape ek ?
aku taw la , aku seorg yg pelik .
tapi tape kot .
da prepare nak kawen t !
haha ~ aku pon tataw knape aku sek cite maw kawen .
aku rase lepas aku membace cerite kearah kawen ,
aku , ehh !
ape la aku mepek ni ?
haishh !
k la itu je kot .
ngee ~ salam .
:))

tag - nadya


syukran nad .
disini , saye telah di-tag niknadiahfatihah.
terime sahaja .
hihi ~
belum birthday la ! tapi ya janji suda maw bagi hadiah !
ahhaa ~ ta saba pule . ngee ~
Ape yg aku mahu pd bday aku :: (yay ! semangat na jwb nih !)
1 . opkos lah laptop oke ! hehe ~ wane putey smart ! . vaio
2 . camera ohh . dslr . tapi caplio pon oke kot .
3 . i-phone lolx !
4 . hadiah yg menggunung .
5 . acsesories badan la . ahah ~
6 . novel baru yg banyak .
7 . lesen beserta kereta poshere oke . myvi pon oke kot .
8 . nak kawen . (betol ke ni ? . hasutan novel)
9 . nak suami yg alim . (hasutan novel)
10 . nak pembimbing ! (untuk berubah .)

Monday, April 27, 2009

ta mahu cakap panjang .

aiseyy ! sumpah malas update blog ! aiyakk !
keesokan hari kte tgk yeah !
rase sifat malas menyelubungi diri .
mungkin dsebab kan novel tersayang kot.
yay ! banyak novel baru maw bace .
sronok3x !
ahahah ~
pape pon , akan ku usahakan untok mengupdate blog ini .
salam .
:))

Thursday, April 23, 2009

its all bout fatin .


hehe . cumel kan itu benda . kichin tu dihadiahkan oleh fatinfarhanaabgafar . kami oke nan dy . dy besh ! aha ~ bile da bukak cite pasal ni . ingt nak singkap kenangan bersame dy lahh . ehee ~ bole kan aten . :))


oke . strt kat skul dy nih mank gilegile siket . tapi otak bejalan ouh ! hebat mu . ahaha ~ suare dy kuat . perghh ! menjerit sangat teror ohh ! hihi ~ banyak cite pasal dy . tataw nak mule dari mane . hm ,




ini saye dan fatin .


okeoke . nak cite nih ! kat skul kan dy mank minat account . ckg tong iala bapa angkat nye . ahaha ~ tyme kat skul dedulu an . dy salu wat haru class . ahaha ~ kalaw tyme tade ckgu an .
  • kelas pasti akan bising + budak bukak enset denga lagu + ngumpat sume
  • jadi tugas dy , tetbe akan menjerit "bengon sume !"
  • kami dengan pantas , berlari ke tempat duduk masing2x , diam , keluar buku wat2x bce buku .
  • tapi rupa2x nye , yay ! anda telah ditipu .
  • lama kelamaan . kami suda taw tredmark dy nih ! sunggoh kejam . ketue n penolong sendiri da takesa sume tuu .
  • satu kelas agak bengang lah bile dy wat camtuu . sampai kalaw betul2x pon owg da ta pecaye kat dy . ahah~

seterusnya ! tyme rehat paling besh ! lagi2x kalaw fatin bawak NL , NG , MHN . ahaha ~ NS dy power la . kalah kot mak aku . law ta da lame jadi pesaing utame kan fatin ! hihi ~ tapi dy ta suke amek order . :(( . budak kelas sbelah salu nyebok kat klas ktowg . taw la klas ktowg popular . yay ! ta la . mmg geng pon act . mane2x pon kami bersame .


lagi cerita fatin . kami study group rumah dy la . smpai malam2x bute ouh .ta pon tido je ruma dy . kami sama2x belajar && same2x , pandai . mane ta phm kami same2x selesaikan . *walawpon ade perbalahan dgn pihak laen , kami tak hirawkan sgt . study first kan . hmm , bia la owg na kutok ke ape . janji kte buat mende baik . :))


ape ya lagi ? haa ~ dy kan gile komik sgt ! bapakk ar blambak aku da khatam sb pinjam dy punye . ahaha ~ cume barubaru ini dy sudah mengikot jejak langkah saye syud dan ya . gile novel ! ahaha ~ besh ohh ! bole pinjam2x law beli an . :)) begitu lah kami yg suke kongsi mmbawe berkat . :p


jeng3x . kalaw begado tuu biase la an . salah faham . kawan mane la yg ta pena gado . tarik muke . masam je . tapi kalw geng2x ktowg ta lame pon . plg lame 5 ke 6 hari baik la . mank mengambil mase , sb nk sesaikan masalah kan . bermaaf2xan lah kami . tapi kgkadang ta maaf2x pon . twos baik sendiri . itu la kawan kan . hee ~


huu ~ tu je la kot pasal fatin . mungkin banyak lagi . cume aku je yg lupe kot . ahaha ~ fatin besh ! yeah ! :))



p/s kepade kawan lain :: jangan berkecil hati kali ini . saje post pasal aten . law ade mase t aku wat pasal korg plak . :))

bidadari dari timur .

salam ! buku ini telah ku khatamkan akhirnyew . aku tidak rase yg aku KENE bace buku ini , cuz siyesly isteri2x yang layak membace buku ini . tapi tah la , tergerak nak bace jugak buku ni . mungkin bosan adela punce utame ? ,hm . tapi kalw da minat membace , buku ape2x pon bole kan . hihi (angkatbakul) . wtv la weii . aku agak && sangat terpegun dengan ayat2x nye . disebalik islamik , ade juga yang menyentuh hati kecil ku ini WALAWPON usia ku ini tidak berapa sesuai untuk membace nya . 17 ? besa suda . sesuaila . cume aku je yang menganggap diri ini kecil lagi dan selalu bersikap childish ! haha . bait2x kate buku ini mempunyai maksud yang mendalam . menceritakan kisah sebuah rumah tangge . isteri yang menempuh alam rumahtgge ketika berusia 14 tahun . mengecapi kebahagiaan berumah tangge hingga sekarang . 47 tahun lamanye sudah bersama suaminye . pasti ade orang2x yg berhasad dengki . tapi itu lah yg selalu dikatakan . "permpuan baik hanya untuk lelaki yang baik && yg tidak , sebaliknye ."


--------------------------------------------------

disini ingin aku sisipkan beberapa (bukan beberape kot , banyak) bait2x kata yg indah , menawan hatiku . (kalaw korang tanak bace pon aku takesa , tapi rugi la .faham kan dan resapkan la didalam jiwamu yg gersang itu . sesungguh nye aku juga dalam usaha untuk mengisafkan diri sendiri)
  • mencintai dirisendiri amat perlu dalam usaha mencintai orang lain .
  • kesenangan adelah apabila dalam iman , penyejuk hati tersimpan dalam solat , keselamatan kalbu ialah redha , kecantikan wajah muncul apabila tersenyum , tenang dengan banyak berzikir .
  • dan langit , kilauan bintang2x terus berseri . menyaksikan taburan bintang malam yang bagaikan sekumpulan manusia yg leka berdiskusi di cakerawala langit menbuatkan aku sentiasa leka dalam makna keindahan ciptaan tuhan . lantas mengajar diri untuk sentiasa menadah anugrahNya dengan redha && syukur .
  • jika hati kalian pernah terguris luka , terganggu atau terjentik ketenangannya , renungkan sejenak keteraturan yang terus bergerak tanpa pernah tersilap percaturannya . Keserasian cinta suami isteri , gelap dan cerahnya cahaya , madu yang cair , buah kurma yang manis , ikan yang berenang tenang ,burung yg berterbangan . Segalanya tidak pernah terhenti atau terputus .
  • demi islam , kami rela ! dan sesekali tidak pernah berundur dari perjuangan ini hanya sematamata kerana perbuatan manusia yg cuba menghalang . tidak mungkin Allah hanya akan melihat agama-Nya diperkotak katikkan . diguna hanya apabila perlu . apabila ada majlis tahlil , bace Yassin , aqiqah anak ataupun waktu solat jumaat sahaja , agama diperlukan . selain daripada itu islam hanya tinggal pada satu nama . hanya pada kad pengenalan && surat beranak .
  • "tuan guru , betulkah untuk mengelakkan tabarruj , wanita tidak boleh memakai pakaian yg berwarnawarni / terang ? " - jwpn : "tidak ! Allah SWT telah menciptakan pelbagai ton warna untuk manfaat manusia . sabda nabi muhammad saw , 'Allah itu indah dan Allah itu sukakan keindahan' . "
  • Jadilah seperti pohon kurma , yg jauh dari kejelekan && tinggi tak terjangkau oleh tangan2x jahat . bila dilempar batu , ia menggugurkan buahnya ; sentiasa hijau , baik kala musim dingin , panas atau hujan . banyak manfaat yg boleh dikongsi . namun ia tidak mudah melatah .
  • perhatikanlah wahai muslimah , bagaimana sepohon epal yg rendang . berbuah ranum . Kesemuanya berebutrebut ingin cepat dipetik orang . malah banyak yg dengan sengajanya menjatuhkan dirisendiri ketanah . namun epal yg terbaik dan paling ranum akan kekal ditangkai . walawpon ade ketikanya ia risaw tidak disunting manamana tangan manusia . ia kekal ditempat yg sepatutnya ia berada . hanya tangan yang bertuah yang akan mengambil yang terbaik .
  • jadilah seperti lebah . makan daripada sumber yg baik dan mengeluarkan hasil yg baik dan manis pula .bila ia hinggap diranting , tidaklah pula sampai mematahkannya ,menghisap pati sari bunga tanpa menyengatnya , mengeluarkan madu juga tanpa sengat , terbang dengan sebaran debu kecintaan , lalu hinggap membawa kasih sayang .bersuara dengungan bagaikan berita gembira dan suara desingan umpama ungkapan kesyukuran .ia seakanakan malaikat dari langit turun ke bumi dari alam yg kekal .
  • pilihlah 100% mengamalkan cara islam yg mudah . ia terjamin keberkesanan nya tanpa perlu diuji lagi . pandanglah hidup dengan kaca mata cinta dan optimis . sapalah pagi dengan salam ceria . jemputlah malam dengan tenang . teguklah air yg segar . hiruplah udara dengan rasa gembira . ciumlah kelopak mawar dan bertasbihlah kepada-Nya . renunglah dengan hati alam raya ini . ia telah lengkap beserta manual hadis dan Al-Quran untuk membantu kita semua kepintu syurga .
  • keindahan selalunya berubahrubah dan muncul dalam aneka warna . indahnya subuh berbeza dengan indahnya waktu terbenam mantari dikaki langit senja tatkala menjelang maghrib . terangnya bulan purnama sama dasyat dengan keasyikkan pekat malam tanpa cahaya rembulan .
  • langit yang cerah , menbiru laut tanpa setompok awan berbeza indahnya dengan langit berawan penuh .semua keindahan ini harus dinikmati dengan renungan .

Wednesday, April 22, 2009

sedih sangat

maktab ta dapat !
malang nyw hidop !
f6 ! struggle gile babi beb !
doa kan aku dapat bawak f6 !
sangat sedang bersedey skunk !
hyper tension !
uwaa ~ ya ALLAH !
tlg la bagi aku kekuatan !
down gilak suda.
:((
sape dapat tahniah weh ! bersungguh2xlah kawan .
korg ta sian kat aku ke?.bagi kate2x smangat siket .
:((
buno diri oke ta?
ahhaha ~
fikiran ku waras !

Tuesday, April 21, 2009

award-jeed !





award from sajeed ohh !
thx kawan !

award ditujukan kepada anda semua .
sile ambil kawan2x .
lagi2x kepada yg baru memfollow saye.
:]

nasrul -eksiden !

salam , hari ini saye telah pergi melawat seorang kawan saye yg bername NASRUL . tidak lah ku sangke yg sebab dy lame tidak online KERANE masok hospital . tibe2x pagi ini eka kol . siot je . sedang lene diulik mimpi . dalam kol 9 lebey . *kring kring - telepon uma berbunyi .

m : ngok la , sape pulak kol pagi bute nii ! nak kate ma , baru tadi bagi pesan n kua ruma . takan na kol lagi kot ? ape lagi la yg nak disuro buat ni ! haiiyak . (sambil angkat tepon)
e : mai, mai ! ko kat mne ni ?
m : kat ruma la . sape ni ?
e : ni aku la ngok ! eka .
m : ohh ! eka pahal ni ? pagi2x kol suda .
e : ni , aku na ajak ko mlawat nasrul ni .
m : nasrul ? apeka yg terjadi ?
e : dy pata kaki la .
m : aku bukan tamo g , parent aku tade kat ruma ni wehh !
e : la , hm . aku g ruma ko lepak oke ? kol 5 t kte gerak .
m : ahah ~ oke oke . sile la weyy !

eka pon datg.mak aku ni ta blk2x lg . aiyakk.
siap mandi smayg sume , kol ayah . tanye dimane sume . dowg kate arive na blk . ahah ~ oke lah . balik je dowg , mintak duet . salam2x sume g tgk nasrul .

tibe je disane . ade mak dy pulak . malumalu . ahha ~ cik , sebenanyw ape cite ni ? itula pertanyaan pertame (nasrul tdo ohh , mamai ! ahaha , bius ta ilang lagi kot)

menceritanya . episod bercerita bermula !

"nasrul ditangga . tibatiba ade ternampak bende melintas dengan laju (anjing) , dy sangat terkejot dengan itu . melatah agaknya . disebabkan terlalu terkejot , dy terlompat lalu terjatoh ditangga . melompat tggi menyebabkan kakinya patah . dy dimasukkan besi didalam kaki (bukulali) sampai mane tataw , betis agaknya . lama sudah taget mo opp . 2minggu suda duduk didalam hospital . 3-5 kali tunda opp . kasihan dy . satu wad uda dikenali . jururawat bersilih ganti . pesakit juga begitu . ahhaha . bertarikh 21april2009 , jam 8pagi . opp suda dy . besi slamat dimasokkan . pendarahan juga tiada . syabas dokte . tapi .dy merasakan lutot lari suda . ahahha ~ klaka la dy nih ! walopepon . aku suke kawan n ko la . yeah ! geng besi ! ahaha ~ cerita habis ".

tuu jela kot beb. haha ~ malas cite panjang . eka , kaw rockk ! kenape ek? entah ! tataw . ko cam paka motivasi la buat aku . kongsi masalah . then , nasihat bernas . thx nuratiqahothman ! :))

Monday, April 20, 2009

award - amek kat blog nadya


AWARD RULES !

1. 1st insert this badge or the pic above to inform u have been awarded.

  • tuu kat atas tuu .

2. make sure u take the pic n said it is from

  • niknadiahfatihahhanisalman.

3. You should tell 10 facts or hobbies about yourself.

  • surffing internet
  • photografy
  • tgk tv
  • music
  • hangout
  • shopping
  • suke buat keje ruma .
  • ondaway 18 y.o.
  • membace
  • chatting

4. You should choose 5 other bloggers (easier the ones who follow you) and tell their names in your blog)

  • sape2x
  • yang
  • nak
  • oke
  • ameklah !

5.don't forget to tell them that they have been TAGGED !

  • sume kawan2x . saye malas maw gtw . sape nak amek saje .

Sunday, April 19, 2009

melawat .


heee ~ lame gilakk suda ta pakai tudung bewarne putih , lagi suci dan bersih ! ahah ~ ini iala sabtu , 18april09 .ingin pergi melawat banduan . ahaha ~ tidak lah . melawat adikku yg berade di teknik kualeslango . ahahha ~ tapi da cam penjare plak kne lawat2x . ahah ~ tape2x. aku telah bejaye melawat kaw akhir nyew. kaw cam tidak rindu aku. :[ sebab tu aku malas pegi . uwaaa . tp aku dapat merasai mase kaw salam aku tuu . kaw syg aku . ahaha ~ ego la kaw ! perghh . ciom tangan tuu . tabole blaa . kat sane aku asek gelak je weihh ! kawankawan ko sume ngeng gilakk . ahahah ~ (sedikit part sini saye sudah && perlu dlate takot owg yg akn memalukan bace) ahahha ~ "saye rase pakcik kenal ayah saye . dy org suraw gak . emm , atok saye pon kenal kot . dy yg pakai tongkat tuu" . ahha ~ aku nak syorkan kaw kenalkan je moyang2x kaw skali . ahaha ~ bapak aku kenal kot . ngee ~ pape jela hakimi . :] . congrate cuz menang dikirbarat . dapat num 2 pon oke pe ! tade rezeki kot . taw la last2x year korg johan je . ahahah ~ tok dak nasyid korg , jangan sedey oke ! ton depan cube lagi . kalah kali ni ta semestinye kalah tok slame2x nyew . :] tu saje kot na cite . eyy ! gudluck abdulmuhaiminmazlan , fer the exam yeah ! do ur besh ! n tok sume dak f4 skul sane la . n sume skul lah ! gudluck tok korang !

Saturday, April 18, 2009

af - qhoud !

qhoud klua ?
ta bole time kenyataan . :[
dy bawak sedap la lagu tuu .
dekut undi la korg !
ahahah ~
sian dy !


p/s untuk kaka :: jangan bersedey ya . bawak2x besaba . :[ .


p/s untuk syud n ya :: nak buat macam mane ? qhoud tade rezeki . saba sparo pade iman .


p/s untuk peminat qhoud :: dy akan bejaye diluar . :]

award .

-mereke yg menjadi kwn aku..sile amek!!xamek kene jentik..hihi..

[demikian lah yg dikatekan oleh ya]

jadi dengan muke ta malu, saye amek lahh .hee ~
ahahha ~ saye berterime kasey kepade ya . :]

Friday, April 17, 2009

kawen kawen !

disaat sume begumbire mendapat metrik ! HAHAHA , tertekan mendenga itu . tapi sala sendiri la . aku yg ta aply pon . huu ~ tadi kan , pagi la kot . ehh kol 11.30 tu pagi ke ? pape je la . ahahha ~ ape yg ingin dikate kan disini , dalam pukol 12 lebey bekpes + makan tgahari twos la . sedang ku mam . sambeyy tgk tv , wanita hari ini dgn tajok perbualan 'tilam dan bantal CURIGA' ( ayah dalam bilik , mak ngadap comp. )
tersiarlah iklan cerite SEMANIS KURMA yg ustzh siti nurbahyah && suaminye tuu . haiyakk ! ntah mengape mulot ini sangat ringan .

me as mai : (bersuare) ma , ustzh nurbahyah ni adew bape anak ?
mymom : adeii , mane la mak taw .
me as mai : dy ade anak ke ?
mymom : entah , ade la tu kot .
me as mai : hmm , dy ade anak laki ta ?
mymom : heyy , knape pulakk ? tringen ?
me as mai : kalaw la ade nak la . mesti anak dy alim kan ? nak kawen ngan dy la .
mymom : hm , masalah nye dy tuu nak ke kat awak tuu ? awak je nak dy ?
me as mai : eh eh ! ye gak eh , hadeyy ! (keret tol . sokong lah anak mu ini ! cehh .buat aku malu je)

ayah ku tetbe kua bilek .

mydad : ape yg bising2x ni ?
mymom : ni anak awak ni .
me as mai : eh eh ! tade pe la . men2x je la tadi . diamdiam la ma ! haiyakk !
mymom : dy nak kawaen ngan anak ustzh tuu ha , nak ke anak dy tu . ahah ~
mydad : taw , denga dah tadi . bagos lah kalaw ade citecite nak kawen nagn owg alim .
me as mai : ahhah (gelak je yg mampu . sambey ter pk satu ayat yg slalu hadir mengacaw minda . talalu da nak mam . twos g baso tgn sume .)
mydad : (tanpe disangke ayah cakap ayat tuu) ayat quran ade mengate kan . "perempuan baik hanye untok laki yg baik . && perempuan jahat untok laki yg jahat ".
me as mai : (terkejot && sedey la nan ayat tu . adeka aku baik ? ) hmm . taw la . kakak bek kan ayah ?
mydad : (nak pegi smayg jumaat da . tp sempat berpesan .) hahha ~ entah ! nanti ayah cite pasal UmarAlkhatab kawen kan anak dy n sape oke ? pendek je cite dy . seumpame kan , bayangkan . perdane menteri kawen kan anak dy ngan penjual goreng pisang . tp tu cam pandangan mase skunk la . kalaw dulu . cam kawenkan dengan penjual susu .
me as mai : haa . okeoke . g la smayg jumaat . byebye .

ahahah ~ aku blom mo kawen lagi la . hadoii ! tapi kalaw dapat anak ustzh yg alim tuu , aku ta tolak kot . ahhaha ~ (gatal + gedik)

to readers :: kalaw aku kawen t aku jempot . jangan risaw ouh ! ahaha~

thx nadya - tag .

klu ada tumbuk menumbuk kita mmg sakit TAPI..KALAU KAWAN macam mana pahit dan sakitnya dia buat kita dia tetap yg terbaik dalam hari² kita jika awk sygkn kwn awk tag msg ni pd 5 org kwn awk :

- kaka .
- eka .
- sape2
- je la
- yg nak .

Thursday, April 16, 2009

mimpi + edit pix !

hyephyep ! aha , bangon awal plak arini . sebena nyew tekejot ohh . mimpi ngeri ouh . ahahah ~ tapi perjalanan mimpi thriller gilakk ! ni sume novel punye pasal . hodoyay , takot ouh . mimpi ade owg na tembak kat kepale . ngaha ! MIKHAIL punye pasal la nihh . huu ~ mandi pon agak lewat hari ni . pastu twos men capture2x gamba . pas smayang edit gmba , on ms , blog , serte ym kuh ! haha ~

ahah ~ bile da edit baru rase muke tembam gilakk . hahah ~ burok saje . ta lawa pon . huu ~ eyy . hari ni pon tade kabarbrite . sangat risaw la macam ini ! haishh .

ni lagi satu . saye rase ia smart la . aiceyy ! ta angkat bakoll ouh ! law korg rase smrt saye takesa pon . law ta smart pon saye takesa . cume pelik je . kenape ta smart ? bagilah alasan anda . komenkomen yeah jika perlu . kalo tamo pon juz leave some comment kat shout box tue . hiii ~

syud && eka :: congarts yeah sb past driving test . t bole bawak aku jalanjalan ! syud , *pd oke ? ahahah ~

Wednesday, April 15, 2009

Tuesday, April 14, 2009

open blog syud tadi . waaa , lawa syud . thx yeah fer the piccas . :] nice edit yunk !


hee ~ lawa ouh ! thx . :] . creadit fer NURSYUHADAYAHYA .

family first !

bangon awal ohh arini. sedey tol . kol 11 da bgn . tu pon tekejot , so agak penin siket ouh . hmm , ayah r nih soh amek ic arini . bapak arr ! aku da konpiden arr dapat ic baru arini . (buat ic baru sb cip rosak) . igt da bole arr wat card bank pastu . hmm , masokmasok jabatan pendaftaran wangsemaju tu . ter*blur ohh . bole plak g tnye ma aku "ma nak wat pe skunk ni ?" haha ~ ngok gilakk . then ma aku g amek num giliran . pastu ade tmpat kosong tu dok arr .

me as mai : ma , kite num bape ?
mymom : ni haa . (sambil tnjok angke giliran ---> 878)
me as mai :hmm , apsal ade 367 plak sdangkan num kte 878 ? ni maw bekuron tggu ni (sambey tgk tmpat angke giliran tuu)
mymom : kan ade 3 kaunter yg bukak ni . kauter 5 tok wat kadpengenalan . 7 tok amek kadpengenalan . 9 tok tgkap gmba . hodoyy budak ni .
me as mai : ohh , okeoke . (muke *blurr gile) , lambat la , apesal la owg yg g amek ic tu lmbat sgt ? hmm , (smbey dam ati kate , sian dy tuu tggu .muke da la bley tahan .)
mymom : salah kan owg plak . da la bgn lambat ! bile lambat bising pulakk hishh !

halamakk ! ta pasal2x kene . ahah ~ bia la. lelame an , nombo tok amek ic tu an da 873 .
**873 kaunter 7 (mende tu bunyik), tade owg yg muncoll pon . hahah ~ 874 tade ,875 pon tade .da nak num aku ni . hahah ~ sambey bekate . "ma ! t num akak ikot eyy." dan dibalas "hishh ! tu pon na kne ikot ke ? g jela sinreyy" . (muke ku da sedey da . ma ni ! haisshh !) . tibe la num aku . 878 kaunter 7 . hhaha ~ abg ke pakcik tah , yg jage kaunter tu da senyum da . haha ~ dy da taget aku dari awal kot . huu ~

dengan sopan nye aku g kat dy .
me as mai : (senyum sambey menghulurkan ketas tok amek ic tuu . then , terase ade owg datg belah kanan . ehh ! ma ni . gatai tol ! tadi kate tamo dtg . haha ~)
abg tuu : (amek ketas tuu . pastu cekcek ketas tuu . )
me n mymom : (tgk saje dy)
abg tu : ini kan . saye rase ta dapat lagi la . dy tulis sini 6 bulan . (smbey conteng2x ngn pen kat ketas tu) . sebab haritu datang bulan due kan ?
me as mai : haah , bulan 2 . betul ke blom dapat ag ?
mymom : haah , haritu kate 2 bulan je . knape lmbat sgt ?
abg tu : (cek cek komputer sambey menaep) . hmm , betulalahh . belom lagi . slalunyew kalaw smpai 6 bulan ni ade sedikit masalah . mungkin . ade masalah jari . cip rosak juge salah satu punce . camni la, t kalaw nak taw da siap ke blom , just cek kat www . (ape tah) . atawpon kol num ni .(smbey tnjok ag kat ketas tu)
me as mai : hm , okeoke . (muke KETAT gile .)oke tmekaseh (cube memaneskan muke . then twos bangon n bla) . haishh ! geramgeram . buat penat aku bgn awal arini !
mymom : hm , buat penat je datang .

masok kete . ayah sebok tol tye pasal ic ! "tadapat lagi la ayah ! haishh . 6 bulan taw ta" . hhaha ~ bapak aku siot je gelakk . uwaa . sian aku bangon awal harini . bapak aku twos je bawk kete . smbey tye kat ayah aku . "nak g mane ni" . siot je . dowg senyap . aku pon rilek je arr . then , kete itu menyusur ke jj au2 .ceyy , gedabakk gak ekk jj ni (first tyme g) haha ~

korg taw ta . arini la first tyme aku rase fmly aku besh gilakk . hmm . ta rugi aku mangon awal arini . tetbe rinduu kat adek ohh . ohh abdulmuhaimin , kaw sehat ? . hee ~ makan sume , shopping gak . beli makeup stuff yg abes suda . hahah ~ slame ni aggap kua nan kawan je besh . baw taw skunk nikmat sebuah kuarge . hahahh ~ mengong aku ni ! .

balik tyme dam kte an . ayah aku sebok ckp pasal acekrim . "ee yahh ! kalaw dapat LA CREMERIA kan besh . uhh ! sedap nyew " . ma n ayah aku da senyum2x . ceyy . bukan mo singgah jj wangsemaju jap beli . dekutt ! . muke masam balik ruma sambey msg ngn owg yg aku TERsayang utk sementare waktu saje . huh ! (maksod aku anggap dy ter-syg wat sementare waktu je)

masok uma an . aku g la salin baju . tetbe kua bilik ma n ayah siot je ! askim LA CREMERIA yg besa gedabak tepangpang kat atas meje . siot ! beli ta gtw. pe ag . cedokk arr . sedapsadap . ngee ~ sumpah suke mam askim . uwaaa . "bile beli haa ? " . jahatjahat ! "smlam beli dahh" . keret toii ! haha ~ lantak arr . aku mahu menikmati askim ituu ohh !

jadi bagi aku . harini besh gilakk auh ! pape pon familyfirst . sayag parent n lil bro . aku *janji weih ! sbtu or ahad ni aku mlawat ko ! hee ~ oke tata oll . maw cite ni je kott !

Monday, April 13, 2009

novell !

yeah ! thx to nadya . ngee ~ first tyme bace novel THRILLER . nadya aja . hihi ~ pape pon ! novel ini HEBATT . ta rase boring lgsong bace buke ni . (gamba bawah ni amek dari blog ya saje) hihi ~

tajok : MIKHAIL
writter : Ramlee Awang Murshid
star : yeah ! 5 star beb !
genre : thriller
comment : besh la , pandai ya pilih buku . yap ! meyb sb penulis pebret dy la kot . huu ~ walawpon thrill , ade gak love story dalam ni ek . ngee ~ sharpshooter kaw memang hebatt ! 1usd dolar as killer signature . dan dalam novel ni banyak dialog "mustahil memburu org yg sudah mati" , hihi ~ tuan sadon sangat jahat ! kesian same mahmud fadzil . huu ~ "jangan tertipu dengan kucing yang berlagak harimaw" . ahha ~ cerite ni banyak tembak2x la . tembos kepale plak tuu . agak menakotkan laa . membace malammalam membuatkan tegak bulurome . haha ~ penakott ! tu je kot . enjoy ur reading . oke tata .

Saturday, April 11, 2009

pandangan2x !

hyehye.
arini de lawan nasyid PPDA kat high skul la kot . JOHAN ohh !

pe ek pndapat korg law seseorg tu macam nak ngorat tapi cam menmen je ?
opkos la ta layan an . t takot SS plak . hadoyay !
pape la . oke , pe yg aku pk skunk adela sgt tidak munasabah ohh !
tp I just think , its rite lolx .
oke lets elaborate bout this .
sorang guy yg da ade awek had problem with his awek will find the other gurl to take part 4 his gurl yg tgh mara tuu (tgh gadoh la) . dy akan layan other gurl tu sebaik2x nye sampai bole dikatekan cam dy punye own real gurl . dy akan bagi harapan sume , treat cam awek dy la ,cam nak gode pon ade . tp ape yg other gurl kene pk is jangan sesekali terpesone / tergode with this guy sbb dorg just want to playin’ n have a lil bit caring yg salu dberi oleh awek dy tuu . (skunk ta dpt camtu an sb dorg ngah gado an) pk la wehh ! jangan tergode sb guy ni walawpe pon still sayg kat awek dy ohh ! other gurl akan cume dianggap sebagai tempat persinggahan sahaje . so , kene la pandai kawal perasaan beb ! dy ta rase pe pon kat yg len act , ter SS sahaje . haha ~ lagi lagi an . bile “OTHER GURL” tuu ex dy , or gurl yg dulu dy try na ngorat tp ta dpt . so bejage2x . n kne taw status dorg . supaye t tak merane . :]

p/s :: mende ni ta dtujukan tok sape2x . terjadi kat aku je . wee ~

Friday, April 10, 2009

hantu hantu !

fuyooh ! ya yg ngok . tela mmbuat aku takot arini hahah ~ pe cer smpai ade hantu kat skulah nie ?vodo tol ! :p . ngaha ~ pape pon simpati kat kaw wahai warge skulah ! haha ~

cerita ini ku tahu act , smalam . tataw plak siyes . sampai rasuk satu skul . hmm , sian saje kat korg . seb bek aku exstudent saje . sekadar mendenga cite lahh !
bangon td td dam kol 11pg . twos g masak telo 4 bekpes . then , ta mam dulu . on comp. tgk ya n syud on . haha ~ pagi bute suda on . pagi butekah ? (bertanye pade diri sendiri) haha ~ wtv la . ske ati aku la maw bgn kol bpew .


yg sgt pelik iala , kenape ya suda bgn tido ? padahal bwu 11.30 . kenapakah itu berlaku . haha ~ (ya kaki tdo :p) tetbe kecoh kat status , "weh korg taw ta kes kat skul smalam" . hatoyai ! ku taw la weii ! kes kne rasuk itu kan ? huu ~ tp tataw ctew sbena , poyo je . ngaha ~ aku nak confrence wehh ! cepatcepat ! bercerita , ngok saje . membuatkan aku gigil satu badan . cite benar ataw tpu tidak dketahui .

berseorangan diruma sangat menakutkan walawpon pagi itu buta . aha ~ sedang matahari terpacak , aku bising sambil meronta ronta ketakutan . tidak kesian kah kepadaku ? ahah ~ ya cite tade fulstop ohh ! cam mesen gunn je menyampai kan brite bagai radiokarat yang menaep ! huu ~ aku cakap takot dy bole wat dekk ! sampai ke satu tahap , aku tggal kan comp. dan duduk di ruang tmu sambil menonton tv tok beberape minit.


tv dibuke dan teros menekan punat remote control ke tv 705 bermaksud hits.tv . volume kukuatkan sampai boleh didengari jiran sekeliling . agar hilang ketakutan itu weii ! bapak kaw la . telupe jumaat arini . tv da menyalak2x . peduli ape , aku takot ni ! haha ~ dose ditanggung nurulmaizatulmazlan . ahh ! betambah beban di bahu kiri ku . hahah ~ kenape tibe2x rase menysall ? tidakk !!


oke, back to HANTU story . makcikguard tu kne kaco ! OMG , cite ni la yg wat aku seram sejuk dan tidak berani tok ke skula lg , tbe tbe angin kuat menyerbu kuat ke muka ku . cam ade yg ta kene je ,takottakot . haha ~ bapak kaw ! skula adela tmpat tidak slamat skunk ! jd kaw jgn g ke skula lg . x paya blaja sume . ahahah ~ aku na report NAJIB la , kate kat dy exskula aku ade hantu , suro dy wat skula baru kat tmpat len tok budak wm2 , wahahak ~ agar slamat !


kenape parent ku blk lambt sgt arini ? aku da la takot lolx . padan muke ya , gelaba kaw bile "ade lembage lintas blakang ko td" hahah ~ gelak gilebabeng ohh !
malas aku cite da . betol ke " budak pengakap kacaw pagar hantu tu ? bodo tol korg . otak letak bontot ! " uppps ! peduli pe aku . wekk ! ko rg la penghanco skola . haha ~ k la weh ! pe aku mepek tataw . sian korg bace . huu ~

Thursday, April 9, 2009

thx nadya !

1. Bekas kekasih saya adalah : baik hati dan caring . rindurindu .
2. Saya sedang mendengar : kipas dalam bilik mengeluarkan bunyi angin .
3. Mungkin saya patut : tidur sbelum ayah saya blk .
4. Saya suka : hangout ngn kawankawan .
5. Sahabat-sahabat baik saya : nadya , syud , izni , fatin , fana ekin .
6. Saya tak paham : kenape asek saye kne wat kje ruma ?..
7. Saya kehilangan : handphone saye sbb rosak :[
8. Ramai yang berkata : belajarla bek bek , bile nak brubah mai (ya salu cakap ni !)
9. Makna nama saya : cahaya (ade lagi , lupe la . hee ~)
10. Cinta itu adalah : mempersonakan dan membahagiakan .
11. Di suatu tempat, seseorang sedang tidur iaitu mak saye .
12. Saya akan cuba : menjadi seorang yang kurus . hahah ~
13. Ayat SELAMANYA membawa maksud : kekal hingga ke akhir hayat , sampai bilebile .
14. Telefon bimbit saya : da rosak , skunk gune hp adek .
15. Bila saya terjaga dari tidur : saya sering lihat jam dan tgk tiade sape dirumah (kadangkadang kot)
16. Saya paling meluat apabila : tgk org menggedikgedik kat seseorang yg laen .
17. Pesta/Parti adalah : sesuatu open house kot . hahah ~
18. Haiwan yang paling comel yang saya pernah temui ialah : kucing kat rumah opah . comey . rindu binatang itu .
19. Peringkat umur yang paling menyeronokkan bagi saya ialah : semua kot . sebab sume de kenangan yg besh .
20. Hari ini : banyak makan ayam . haha ~
21. Malam ini saya akan : bace novel dan tido .
22. Esok pula saya akan : buat bende yg same . haha ~
23. Saya betul2 inginkan : lattop , buat lesen , kereta dan duit poket sendiri .
24. Ketika saya lihat wajah saya di hadapan cermin pagi ini : jerawat ta ilang lagi .
25. Pusat membeli-belah atau arked permainan : due due la .
26. Makanan Barat atau Jepun : barat . jepon salu ta masak ohh .
27. Bilik yang terang atau gelap : terang .
28. Makanan segera adalah : menggemokkan . tp tadi baru makan super ring . haha ~
29. Ayat terakhir yang anda katakan pada seseorang? : my mom . yelah mak , jap lagi .
30. Siapa yang anda nak tag? : tiade sape kot sb saye masey baru di sini :]


------------------------------------------------------------------------------------------

dapat award dari nadya .

thx yeah !

betol saye masey baru disini !

haha :]

berangan saja ohh !

OMG ! kenape ? kenape ? uwaa ~ diary AF mggu ke 5 hari ke 3 && 4 memang menanah tlinge mendenga bak kate sarimah ! memang ta bleh trime akim berkate kepade ANGELINA (kamera tuu) "hye , ini girlfren kite" (sambil tunjok kearah aisyah) . mase tu , tade senyum2x aku ni weh ! mank rase na meletop je taw ta . bengang gilakk ohh ! kenape la mereka menggosipkan akim sama aisyah . mank ta dinafi kan . nampak sgt aisyah suke pade akim tuu ohh . jangan lah begitu . sanggup kah kaw melihat aku ini mati tanpamu . hhah ~ (sangat menggedikk ohh !) hm, its oke kot i think . cume skunk bile tgk diary ., rase cam nyampah gile . myb aisyah rase bile bersame timbul rase syg itu , lagipon kat akademi tu bukannyew ramai pon kan . mmg la ta dinafikan . cume aku je taley trime kenyataan . uwaa ~ mase farah datg tu , kan duet wit akim ngan lagu erra n yusry tu kan , i can see dat aisyh nyew look , jelousy gilakk beb ! hihi ~ ta profesional ohh . jangan la kaw suke dy yea . :[ hey ! dunt forget to vote AKIM yeah ! i love him soo much ohh . rambot baru kaw damn great syg ! truely kehenseman sangatsangat . hehe ~ heyy ! act , suke QHOUD gak ohh . walawpon dy nakalnakal . ngee ~ undilah dy juge kawan . dy mengaku ohh dy suda ade gf . hee , padan muke ya same syud . ngee ~
akim TERHEBAT && kehenseman !
walawpon pnas baran . kaw tetap sentimentel . comeycomey !

sayang qhoud juge . :]

mendendangkan lagu di tamanteman dato' sitinurhaliza nyew lagu .

Tuesday, April 7, 2009

jj lagi !

ni sume NADYA nyew pasal ! oke la . aku teman . tp fatin n ekin tamo ikot ohh ! :[ tapetape.
ni ya ni nak cuci gamba ! umie dy suroh . gamba ape ta . oke , dari uma ya twos g jj . then , syud bli kasot plak . sakit kaki pakai ksot tggi ! haha ~ gatal sgt pkai ksot tu pasal ? lepas tu , g makan twos ohh ! ya tu lapa sgt ! hahah ~ aku follow saje ! hii ~ syud plak gedik tamo mam . diet kot ! tggu adilla smpai , lame ta jmpe dy . so windu . kua la sme dy ! lmbt btol smpai , upenyew jalan kaki . sian dy :[



nasi ayam black pper . ya licin ohh !


muke kelaparan ouhh! licin atas bantuan ya ! haha ~

then adilla coming !

haha~ twos g cuci gmba . kne tggu 2jam ! gilakbabeng ohh ! sementare tu jalan2x . hee ~ g men kat tmpat menan tu . syud n ya mo nari2x hahah ~

adilla geng aku ! ktorang menang ! hahah~
dorang ni poyo je ! tapi kalah ! hahaah~


huu~pas penat g la mcd , hihi~




hahah! aku boikot . tapi da cam ta boikot plak . hahah~ tetbe an papalan call ! tny nape ta blk ag ? ala rilek la ayh! huu ~ dan dy berpesan tok blk cepat ! okeoke . hii ~ pastu ya tetbe sepak aku ! "weh ko ta ***Y*** *uh** an ! siot tol la !" hee ~ aku da dga fatin cakap kat uma ya . dy cakap "sape yg suci g la ***y*** ! " . tapi aku wat dekk je sb kejap je kot kat sane t . sempat la kat uma.hahah ~ harapan ! da la sepak , pastu kne cubit2x plak tu ! huu ~ ta berhati perot langsong ! kekejaman! tape , aku faham . aku sala .aku pon nyesal ohh! ngee ~ then g smyag asar . psatu g toilet begamba lg . then balik . tu je , haha ~ malsmals . :]

uma niknadyafatihahhanisalman !

hmm . tamo ctw byk ni . g umah ya td . aten , syud , ekin sume ade ohh ! haha ~ melantak makaroni bakar . then wat air sume . haha ~ sumpa cam uma sinrey ohh . tataw malu lgsong ! huu ~ asek mengonline kan diri disane . then , lamelame amin pon blk . belari masok blk pakai tdg . haha ~ pastu kua blk . tlg dorg wat blogblog baru ! haha ~ wtv la . mals2x ! kegedikan utk bergambar.
atas ni lawa kan !

kluar kluar weit !

haha~cite sumpa panjang ! kemalasan tok menaep act . :[ wtv ouh ! mo cite gak ouh . t kne mara , gmba da la blambak . huu ~
mari bercerita .

bangon : 8 : o5 camtu la lebey kurg . law aku tpu ape ko susa ?
mandi : 8 : 3o kot . hee ~
kua toilet n siap pkai bju sume : 9 : 15
target : skolah itu , apeka name skula itu ? SMKWM 2 la kot .
tujuan : mengambil sijil PMR , berjumpe ckg TONG kesayangan fatin.
yg mengikuti : fatin , ekin , syud n me

haha ~ janji kol 9.30 ouh ! twos call syud . hii ~

s : hello , ha mai npe ni ?
m : ko kat mne ni weh ?
s : uma la npe ?
m : weh aku ta g nan ko la . aku lmbt siket ouh . bru mo gsok tdong ni . korg g dlu la .aku g n papalan saje la.
s : haa ? hm , oke la .
m : hehe . bye .
s : bye .

pas gsok tdong . aku memakse papalan g skul . hihi ~ oke la tu . dapat fulus skali stela d pujok . ngee ~ dari jaoh da nmpak atin n ekin tggu kat bstop tuu , jadi bersalaman la . smbil dam ati berkate . harap2x oke la nan dy . huu , amin ! syud ngok ! tade pon g n dorang , rupe nyew ko lg lmbt dpd aku. hishhh ! tapetape , saba itu sparoh pd iman . besembang2x lah . lame2x syud pon smpai . blablabla .. naek skul , fuyoh ! malu gilakbabeng ! tataw cane nihh ! maw ngadap sume2x . slambe masok skul . then pengawl tu . eyt tulis name n amek pas blablabla .. tros g pjabat n cakap kat sume dak wehh ! "tgk rsult tepampang ohh ! lolx betoll . jahatjahat skul ni" . naek pejabat , malumalu plak korang ! siotsiot . jmpe beberape ckg . twos amek sijil itu . then ngadap sir ohh !

kami m : sir . saye da anta buku tu .
sir : lame betol baru maw anta .
kami m : seb bek sy anta sir drpd sy buat harte . haha ~
sir : nasihat , blablabla ..

kemalasan cite pasal ini , byk la gak cite kua , result spm , pasal dakdak 5a , f6 , ckg HABIBI . omg , pe plak tetbe ctew pasal dy ? haha ~ syud punye pasal . aku malas cakap . haha . lagilagi ? adew abg f6 n akak chinise tu . kemaluan doe cite dorg denga . wtv la weii ! haha ~ fatin lepas windu ohh nan ckg tong ! hahha ~ sume pas membebelbebel . turon mo kua skula , sbelom tu . tgk result org dlu weii ! c[:


Thursday, April 30, 2009

tiade ape kot .

cerita hari ini ? ape yea ? tade kutt . boring saje . haish ! eyy . jap ! pe maw jawab law owg tanye . "awak nak saye layan awak cane ? cam slalu msg ke tidak ?" ouhh ! siot je . pe jawapan korg ? ahaha ~ aku rase termalu pule apabila diberi msg begitu . haishh ! merepek wehh . haha ~ yg penting ta ter____t oke . haishh ! ey ey . arini kan kawan baru dapat banyak . hee ~ sukesuke . hey . lagi satu . sok kan , keputusan UPU kelua ouh . jadi jadi ! tlg doakan yeah . supaye dapat .takuttakut .
aiseyy . sape dy ni ? nape letak pic dy ? ahaha ~ tapetape . dy cumeyy . pembakar semangat oke . yehh ! :))
haishh ! wehh . sumpa lawak gamba nih . candid lolx . syud je yg over pose . haha ~ weh ya . pe ko wat ? sumpa ngokngek ! haha ~ salam . :))

Wednesday, April 29, 2009

tag - ayie

ditag uleh ayie . trime kaseyy yeah ! baru kenal nih . :))
dapat awart juge .


1. Anda seorang bintang?-
bintang ? tidak lah . hehe . ehh ! jap jap . saye berbintang leo . haha
2. Berapa bintang penulis harus bagi untuk blog anda?-
ikot suka mereka lah . kalaw besh bagi lebey bintang pun tape . heee ~
3. Adakah penulis seorang yang sombong?-
ohh tidakk . :))
4. Dari mana anda mengenali blog penulis?-
dari sape ek ? ntah . saye maen ziarah2x je . hihi~
5. Anugerah ini ada berapa warna?-.
ade 4 colour .

Jika anda sudah publish anugerah ini, sila beritahu di Shoutmix.

Aku nak bagi ini award cantek kepada (susah ni..)
-nadya
-syuhada
-fatin
-nuratiqah

sajak .


hey ! salam . ingin && sangat mahu bertanye . kalaw2x korg pena terjumpe sajak/puisi/ayat or pape la kat atas nih an . sangat la ingin tahu dimanekah andaanda mendapat tahu sajak ini . kerana berkenan sangat . bukan hanya berkenan , tapi .. ade kesah disebalik nye . haishh ! sentimentalvalue betoll lah . sedap an ayat2x tuu . kalaw la korg pena jumpe / terbace sajak kat atas tu . itu bermakna aku telah ditipu/di haishh ! pape je la . aku syg owg yg bagi sajak nih . tapi .. haloyay . pape je la lolx . jangan jadi copycat yeah ! sajak tu aku punye . ade owg buat khas tok aku ! hehe ~ salam .
--------------------------------------------------------
aku merasekan aril af7 kua af an sebab marsha ! sape stuju ? haishh ! pstu keco kat mys. knape aril kua . then nak kasi peca stadium sume . itu bodoh saye kate ! peminat pompan ramai ta undi aril sebab marsha yg gedik la . disebab kan dy an . peminat aril yg pompan sume hilang suda . haishh !

Tuesday, April 28, 2009

mesin basoh = washer mechine

heyy ! salam . disini ! dirumah ku la . mesin basuh baru telah tebungkang diruma . aiyakk ! kowg taw ta mesin basuh ? ataw dikenali sbg washermechine . huu ~ cari gamba washer mechine tadi . tapi ta jumpe plak ! tape la . bukan itu aku na cite puun . hehe ~ bergini cerita nya .

ni ha ! na sala kan mak aku ta bule juge . hmm ,
mesin baso adela dalam 2 hari rusak ! ceyy .
kasihan mymom .
jadi belambak lah kaen tidak dibasuh nye .
aku pon duduk senang lenang la kat ruma .
sb tugasku melipat kaen tergendale .
ahha ~
sangat suke ohh . gembire saje .
tapi . ku agak terfikir . sampai bile mesin ini akn rusakk !
beli baru saja lahh .
jadi , mak n ayah tela pegii beli yg baru .
haishh ! mahal juge ekk .
sampai sribu lebey gak la melayang duit .
hmm . pape pon gembire mende itu suda baru .
mak aku pon happy gilakk suda . sambeyy muke ayah ketat je .
haha ~ aku ? gembire gak kot .
okeoke .
yang menjadi masalah skunk iala .
perghh !
betimbon kaen aku kne lipat lolx !
sekali baso bebanyak . taw la mesin tu gedabak !
haishh !
ngok gile ahh ! ta larat den molipat nye .
mak n ayah aku muke slamberk je tgk aku lipat kaen .
tade rase simpati lgsung .
keringat muda ku meleleh pon mereka tidak hirawkan .
sobs5x .
kesedihan melampaw ohh.
:((
lagi satu masalah is ,,
mak aku ni an .
asek maw baso kaen je .
asal ade siket kaen mo baso .
jadi aku ni , tiade mase rehat pon .
ceyy ! poyo je .
bukan tade mase rehatt .
tapi , harihari kene lipat kaen .
uwaa .
tapi tape kot .
bagi aku wat keje ruma beshh !
lipat kaen tuu . rase having fun pulak ,
haha ~ kenape ek ?
aku taw la , aku seorg yg pelik .
tapi tape kot .
da prepare nak kawen t !
haha ~ aku pon tataw knape aku sek cite maw kawen .
aku rase lepas aku membace cerite kearah kawen ,
aku , ehh !
ape la aku mepek ni ?
haishh !
k la itu je kot .
ngee ~ salam .
:))

tag - nadya


syukran nad .
disini , saye telah di-tag niknadiahfatihah.
terime sahaja .
hihi ~
belum birthday la ! tapi ya janji suda maw bagi hadiah !
ahhaa ~ ta saba pule . ngee ~
Ape yg aku mahu pd bday aku :: (yay ! semangat na jwb nih !)
1 . opkos lah laptop oke ! hehe ~ wane putey smart ! . vaio
2 . camera ohh . dslr . tapi caplio pon oke kot .
3 . i-phone lolx !
4 . hadiah yg menggunung .
5 . acsesories badan la . ahah ~
6 . novel baru yg banyak .
7 . lesen beserta kereta poshere oke . myvi pon oke kot .
8 . nak kawen . (betol ke ni ? . hasutan novel)
9 . nak suami yg alim . (hasutan novel)
10 . nak pembimbing ! (untuk berubah .)

Monday, April 27, 2009

ta mahu cakap panjang .

aiseyy ! sumpah malas update blog ! aiyakk !
keesokan hari kte tgk yeah !
rase sifat malas menyelubungi diri .
mungkin dsebab kan novel tersayang kot.
yay ! banyak novel baru maw bace .
sronok3x !
ahahah ~
pape pon , akan ku usahakan untok mengupdate blog ini .
salam .
:))

Thursday, April 23, 2009

its all bout fatin .


hehe . cumel kan itu benda . kichin tu dihadiahkan oleh fatinfarhanaabgafar . kami oke nan dy . dy besh ! aha ~ bile da bukak cite pasal ni . ingt nak singkap kenangan bersame dy lahh . ehee ~ bole kan aten . :))


oke . strt kat skul dy nih mank gilegile siket . tapi otak bejalan ouh ! hebat mu . ahaha ~ suare dy kuat . perghh ! menjerit sangat teror ohh ! hihi ~ banyak cite pasal dy . tataw nak mule dari mane . hm ,




ini saye dan fatin .


okeoke . nak cite nih ! kat skul kan dy mank minat account . ckg tong iala bapa angkat nye . ahaha ~ tyme kat skul dedulu an . dy salu wat haru class . ahaha ~ kalaw tyme tade ckgu an .
  • kelas pasti akan bising + budak bukak enset denga lagu + ngumpat sume
  • jadi tugas dy , tetbe akan menjerit "bengon sume !"
  • kami dengan pantas , berlari ke tempat duduk masing2x , diam , keluar buku wat2x bce buku .
  • tapi rupa2x nye , yay ! anda telah ditipu .
  • lama kelamaan . kami suda taw tredmark dy nih ! sunggoh kejam . ketue n penolong sendiri da takesa sume tuu .
  • satu kelas agak bengang lah bile dy wat camtuu . sampai kalaw betul2x pon owg da ta pecaye kat dy . ahah~

seterusnya ! tyme rehat paling besh ! lagi2x kalaw fatin bawak NL , NG , MHN . ahaha ~ NS dy power la . kalah kot mak aku . law ta da lame jadi pesaing utame kan fatin ! hihi ~ tapi dy ta suke amek order . :(( . budak kelas sbelah salu nyebok kat klas ktowg . taw la klas ktowg popular . yay ! ta la . mmg geng pon act . mane2x pon kami bersame .


lagi cerita fatin . kami study group rumah dy la . smpai malam2x bute ouh .ta pon tido je ruma dy . kami sama2x belajar && same2x , pandai . mane ta phm kami same2x selesaikan . *walawpon ade perbalahan dgn pihak laen , kami tak hirawkan sgt . study first kan . hmm , bia la owg na kutok ke ape . janji kte buat mende baik . :))


ape ya lagi ? haa ~ dy kan gile komik sgt ! bapakk ar blambak aku da khatam sb pinjam dy punye . ahaha ~ cume barubaru ini dy sudah mengikot jejak langkah saye syud dan ya . gile novel ! ahaha ~ besh ohh ! bole pinjam2x law beli an . :)) begitu lah kami yg suke kongsi mmbawe berkat . :p


jeng3x . kalaw begado tuu biase la an . salah faham . kawan mane la yg ta pena gado . tarik muke . masam je . tapi kalw geng2x ktowg ta lame pon . plg lame 5 ke 6 hari baik la . mank mengambil mase , sb nk sesaikan masalah kan . bermaaf2xan lah kami . tapi kgkadang ta maaf2x pon . twos baik sendiri . itu la kawan kan . hee ~


huu ~ tu je la kot pasal fatin . mungkin banyak lagi . cume aku je yg lupe kot . ahaha ~ fatin besh ! yeah ! :))



p/s kepade kawan lain :: jangan berkecil hati kali ini . saje post pasal aten . law ade mase t aku wat pasal korg plak . :))

bidadari dari timur .

salam ! buku ini telah ku khatamkan akhirnyew . aku tidak rase yg aku KENE bace buku ini , cuz siyesly isteri2x yang layak membace buku ini . tapi tah la , tergerak nak bace jugak buku ni . mungkin bosan adela punce utame ? ,hm . tapi kalw da minat membace , buku ape2x pon bole kan . hihi (angkatbakul) . wtv la weii . aku agak && sangat terpegun dengan ayat2x nye . disebalik islamik , ade juga yang menyentuh hati kecil ku ini WALAWPON usia ku ini tidak berapa sesuai untuk membace nya . 17 ? besa suda . sesuaila . cume aku je yang menganggap diri ini kecil lagi dan selalu bersikap childish ! haha . bait2x kate buku ini mempunyai maksud yang mendalam . menceritakan kisah sebuah rumah tangge . isteri yang menempuh alam rumahtgge ketika berusia 14 tahun . mengecapi kebahagiaan berumah tangge hingga sekarang . 47 tahun lamanye sudah bersama suaminye . pasti ade orang2x yg berhasad dengki . tapi itu lah yg selalu dikatakan . "permpuan baik hanya untuk lelaki yang baik && yg tidak , sebaliknye ."


--------------------------------------------------

disini ingin aku sisipkan beberapa (bukan beberape kot , banyak) bait2x kata yg indah , menawan hatiku . (kalaw korang tanak bace pon aku takesa , tapi rugi la .faham kan dan resapkan la didalam jiwamu yg gersang itu . sesungguh nye aku juga dalam usaha untuk mengisafkan diri sendiri)
  • mencintai dirisendiri amat perlu dalam usaha mencintai orang lain .
  • kesenangan adelah apabila dalam iman , penyejuk hati tersimpan dalam solat , keselamatan kalbu ialah redha , kecantikan wajah muncul apabila tersenyum , tenang dengan banyak berzikir .
  • dan langit , kilauan bintang2x terus berseri . menyaksikan taburan bintang malam yang bagaikan sekumpulan manusia yg leka berdiskusi di cakerawala langit menbuatkan aku sentiasa leka dalam makna keindahan ciptaan tuhan . lantas mengajar diri untuk sentiasa menadah anugrahNya dengan redha && syukur .
  • jika hati kalian pernah terguris luka , terganggu atau terjentik ketenangannya , renungkan sejenak keteraturan yang terus bergerak tanpa pernah tersilap percaturannya . Keserasian cinta suami isteri , gelap dan cerahnya cahaya , madu yang cair , buah kurma yang manis , ikan yang berenang tenang ,burung yg berterbangan . Segalanya tidak pernah terhenti atau terputus .
  • demi islam , kami rela ! dan sesekali tidak pernah berundur dari perjuangan ini hanya sematamata kerana perbuatan manusia yg cuba menghalang . tidak mungkin Allah hanya akan melihat agama-Nya diperkotak katikkan . diguna hanya apabila perlu . apabila ada majlis tahlil , bace Yassin , aqiqah anak ataupun waktu solat jumaat sahaja , agama diperlukan . selain daripada itu islam hanya tinggal pada satu nama . hanya pada kad pengenalan && surat beranak .
  • "tuan guru , betulkah untuk mengelakkan tabarruj , wanita tidak boleh memakai pakaian yg berwarnawarni / terang ? " - jwpn : "tidak ! Allah SWT telah menciptakan pelbagai ton warna untuk manfaat manusia . sabda nabi muhammad saw , 'Allah itu indah dan Allah itu sukakan keindahan' . "
  • Jadilah seperti pohon kurma , yg jauh dari kejelekan && tinggi tak terjangkau oleh tangan2x jahat . bila dilempar batu , ia menggugurkan buahnya ; sentiasa hijau , baik kala musim dingin , panas atau hujan . banyak manfaat yg boleh dikongsi . namun ia tidak mudah melatah .
  • perhatikanlah wahai muslimah , bagaimana sepohon epal yg rendang . berbuah ranum . Kesemuanya berebutrebut ingin cepat dipetik orang . malah banyak yg dengan sengajanya menjatuhkan dirisendiri ketanah . namun epal yg terbaik dan paling ranum akan kekal ditangkai . walawpon ade ketikanya ia risaw tidak disunting manamana tangan manusia . ia kekal ditempat yg sepatutnya ia berada . hanya tangan yang bertuah yang akan mengambil yang terbaik .
  • jadilah seperti lebah . makan daripada sumber yg baik dan mengeluarkan hasil yg baik dan manis pula .bila ia hinggap diranting , tidaklah pula sampai mematahkannya ,menghisap pati sari bunga tanpa menyengatnya , mengeluarkan madu juga tanpa sengat , terbang dengan sebaran debu kecintaan , lalu hinggap membawa kasih sayang .bersuara dengungan bagaikan berita gembira dan suara desingan umpama ungkapan kesyukuran .ia seakanakan malaikat dari langit turun ke bumi dari alam yg kekal .
  • pilihlah 100% mengamalkan cara islam yg mudah . ia terjamin keberkesanan nya tanpa perlu diuji lagi . pandanglah hidup dengan kaca mata cinta dan optimis . sapalah pagi dengan salam ceria . jemputlah malam dengan tenang . teguklah air yg segar . hiruplah udara dengan rasa gembira . ciumlah kelopak mawar dan bertasbihlah kepada-Nya . renunglah dengan hati alam raya ini . ia telah lengkap beserta manual hadis dan Al-Quran untuk membantu kita semua kepintu syurga .
  • keindahan selalunya berubahrubah dan muncul dalam aneka warna . indahnya subuh berbeza dengan indahnya waktu terbenam mantari dikaki langit senja tatkala menjelang maghrib . terangnya bulan purnama sama dasyat dengan keasyikkan pekat malam tanpa cahaya rembulan .
  • langit yang cerah , menbiru laut tanpa setompok awan berbeza indahnya dengan langit berawan penuh .semua keindahan ini harus dinikmati dengan renungan .

Wednesday, April 22, 2009

sedih sangat

maktab ta dapat !
malang nyw hidop !
f6 ! struggle gile babi beb !
doa kan aku dapat bawak f6 !
sangat sedang bersedey skunk !
hyper tension !
uwaa ~ ya ALLAH !
tlg la bagi aku kekuatan !
down gilak suda.
:((
sape dapat tahniah weh ! bersungguh2xlah kawan .
korg ta sian kat aku ke?.bagi kate2x smangat siket .
:((
buno diri oke ta?
ahhaha ~
fikiran ku waras !

Tuesday, April 21, 2009

award-jeed !





award from sajeed ohh !
thx kawan !

award ditujukan kepada anda semua .
sile ambil kawan2x .
lagi2x kepada yg baru memfollow saye.
:]

nasrul -eksiden !

salam , hari ini saye telah pergi melawat seorang kawan saye yg bername NASRUL . tidak lah ku sangke yg sebab dy lame tidak online KERANE masok hospital . tibe2x pagi ini eka kol . siot je . sedang lene diulik mimpi . dalam kol 9 lebey . *kring kring - telepon uma berbunyi .

m : ngok la , sape pulak kol pagi bute nii ! nak kate ma , baru tadi bagi pesan n kua ruma . takan na kol lagi kot ? ape lagi la yg nak disuro buat ni ! haiiyak . (sambil angkat tepon)
e : mai, mai ! ko kat mne ni ?
m : kat ruma la . sape ni ?
e : ni aku la ngok ! eka .
m : ohh ! eka pahal ni ? pagi2x kol suda .
e : ni , aku na ajak ko mlawat nasrul ni .
m : nasrul ? apeka yg terjadi ?
e : dy pata kaki la .
m : aku bukan tamo g , parent aku tade kat ruma ni wehh !
e : la , hm . aku g ruma ko lepak oke ? kol 5 t kte gerak .
m : ahah ~ oke oke . sile la weyy !

eka pon datg.mak aku ni ta blk2x lg . aiyakk.
siap mandi smayg sume , kol ayah . tanye dimane sume . dowg kate arive na blk . ahah ~ oke lah . balik je dowg , mintak duet . salam2x sume g tgk nasrul .

tibe je disane . ade mak dy pulak . malumalu . ahha ~ cik , sebenanyw ape cite ni ? itula pertanyaan pertame (nasrul tdo ohh , mamai ! ahaha , bius ta ilang lagi kot)

menceritanya . episod bercerita bermula !

"nasrul ditangga . tibatiba ade ternampak bende melintas dengan laju (anjing) , dy sangat terkejot dengan itu . melatah agaknya . disebabkan terlalu terkejot , dy terlompat lalu terjatoh ditangga . melompat tggi menyebabkan kakinya patah . dy dimasukkan besi didalam kaki (bukulali) sampai mane tataw , betis agaknya . lama sudah taget mo opp . 2minggu suda duduk didalam hospital . 3-5 kali tunda opp . kasihan dy . satu wad uda dikenali . jururawat bersilih ganti . pesakit juga begitu . ahhaha . bertarikh 21april2009 , jam 8pagi . opp suda dy . besi slamat dimasokkan . pendarahan juga tiada . syabas dokte . tapi .dy merasakan lutot lari suda . ahahha ~ klaka la dy nih ! walopepon . aku suke kawan n ko la . yeah ! geng besi ! ahaha ~ cerita habis ".

tuu jela kot beb. haha ~ malas cite panjang . eka , kaw rockk ! kenape ek? entah ! tataw . ko cam paka motivasi la buat aku . kongsi masalah . then , nasihat bernas . thx nuratiqahothman ! :))

Monday, April 20, 2009

award - amek kat blog nadya


AWARD RULES !

1. 1st insert this badge or the pic above to inform u have been awarded.

  • tuu kat atas tuu .

2. make sure u take the pic n said it is from

  • niknadiahfatihahhanisalman.

3. You should tell 10 facts or hobbies about yourself.

  • surffing internet
  • photografy
  • tgk tv
  • music
  • hangout
  • shopping
  • suke buat keje ruma .
  • ondaway 18 y.o.
  • membace
  • chatting

4. You should choose 5 other bloggers (easier the ones who follow you) and tell their names in your blog)

  • sape2x
  • yang
  • nak
  • oke
  • ameklah !

5.don't forget to tell them that they have been TAGGED !

  • sume kawan2x . saye malas maw gtw . sape nak amek saje .

Sunday, April 19, 2009

melawat .


heee ~ lame gilakk suda ta pakai tudung bewarne putih , lagi suci dan bersih ! ahah ~ ini iala sabtu , 18april09 .ingin pergi melawat banduan . ahaha ~ tidak lah . melawat adikku yg berade di teknik kualeslango . ahahha ~ tapi da cam penjare plak kne lawat2x . ahah ~ tape2x. aku telah bejaye melawat kaw akhir nyew. kaw cam tidak rindu aku. :[ sebab tu aku malas pegi . uwaaa . tp aku dapat merasai mase kaw salam aku tuu . kaw syg aku . ahaha ~ ego la kaw ! perghh . ciom tangan tuu . tabole blaa . kat sane aku asek gelak je weihh ! kawankawan ko sume ngeng gilakk . ahahah ~ (sedikit part sini saye sudah && perlu dlate takot owg yg akn memalukan bace) ahahha ~ "saye rase pakcik kenal ayah saye . dy org suraw gak . emm , atok saye pon kenal kot . dy yg pakai tongkat tuu" . ahha ~ aku nak syorkan kaw kenalkan je moyang2x kaw skali . ahaha ~ bapak aku kenal kot . ngee ~ pape jela hakimi . :] . congrate cuz menang dikirbarat . dapat num 2 pon oke pe ! tade rezeki kot . taw la last2x year korg johan je . ahahah ~ tok dak nasyid korg , jangan sedey oke ! ton depan cube lagi . kalah kali ni ta semestinye kalah tok slame2x nyew . :] tu saje kot na cite . eyy ! gudluck abdulmuhaiminmazlan , fer the exam yeah ! do ur besh ! n tok sume dak f4 skul sane la . n sume skul lah ! gudluck tok korang !

Saturday, April 18, 2009

af - qhoud !

qhoud klua ?
ta bole time kenyataan . :[
dy bawak sedap la lagu tuu .
dekut undi la korg !
ahahah ~
sian dy !


p/s untuk kaka :: jangan bersedey ya . bawak2x besaba . :[ .


p/s untuk syud n ya :: nak buat macam mane ? qhoud tade rezeki . saba sparo pade iman .


p/s untuk peminat qhoud :: dy akan bejaye diluar . :]

award .

-mereke yg menjadi kwn aku..sile amek!!xamek kene jentik..hihi..

[demikian lah yg dikatekan oleh ya]

jadi dengan muke ta malu, saye amek lahh .hee ~
ahahha ~ saye berterime kasey kepade ya . :]

Friday, April 17, 2009

kawen kawen !

disaat sume begumbire mendapat metrik ! HAHAHA , tertekan mendenga itu . tapi sala sendiri la . aku yg ta aply pon . huu ~ tadi kan , pagi la kot . ehh kol 11.30 tu pagi ke ? pape je la . ahahha ~ ape yg ingin dikate kan disini , dalam pukol 12 lebey bekpes + makan tgahari twos la . sedang ku mam . sambeyy tgk tv , wanita hari ini dgn tajok perbualan 'tilam dan bantal CURIGA' ( ayah dalam bilik , mak ngadap comp. )
tersiarlah iklan cerite SEMANIS KURMA yg ustzh siti nurbahyah && suaminye tuu . haiyakk ! ntah mengape mulot ini sangat ringan .

me as mai : (bersuare) ma , ustzh nurbahyah ni adew bape anak ?
mymom : adeii , mane la mak taw .
me as mai : dy ade anak ke ?
mymom : entah , ade la tu kot .
me as mai : hmm , dy ade anak laki ta ?
mymom : heyy , knape pulakk ? tringen ?
me as mai : kalaw la ade nak la . mesti anak dy alim kan ? nak kawen ngan dy la .
mymom : hm , masalah nye dy tuu nak ke kat awak tuu ? awak je nak dy ?
me as mai : eh eh ! ye gak eh , hadeyy ! (keret tol . sokong lah anak mu ini ! cehh .buat aku malu je)

ayah ku tetbe kua bilek .

mydad : ape yg bising2x ni ?
mymom : ni anak awak ni .
me as mai : eh eh ! tade pe la . men2x je la tadi . diamdiam la ma ! haiyakk !
mymom : dy nak kawaen ngan anak ustzh tuu ha , nak ke anak dy tu . ahah ~
mydad : taw , denga dah tadi . bagos lah kalaw ade citecite nak kawen nagn owg alim .
me as mai : ahhah (gelak je yg mampu . sambey ter pk satu ayat yg slalu hadir mengacaw minda . talalu da nak mam . twos g baso tgn sume .)
mydad : (tanpe disangke ayah cakap ayat tuu) ayat quran ade mengate kan . "perempuan baik hanye untok laki yg baik . && perempuan jahat untok laki yg jahat ".
me as mai : (terkejot && sedey la nan ayat tu . adeka aku baik ? ) hmm . taw la . kakak bek kan ayah ?
mydad : (nak pegi smayg jumaat da . tp sempat berpesan .) hahha ~ entah ! nanti ayah cite pasal UmarAlkhatab kawen kan anak dy n sape oke ? pendek je cite dy . seumpame kan , bayangkan . perdane menteri kawen kan anak dy ngan penjual goreng pisang . tp tu cam pandangan mase skunk la . kalaw dulu . cam kawenkan dengan penjual susu .
me as mai : haa . okeoke . g la smayg jumaat . byebye .

ahahah ~ aku blom mo kawen lagi la . hadoii ! tapi kalaw dapat anak ustzh yg alim tuu , aku ta tolak kot . ahhaha ~ (gatal + gedik)

to readers :: kalaw aku kawen t aku jempot . jangan risaw ouh ! ahaha~

thx nadya - tag .

klu ada tumbuk menumbuk kita mmg sakit TAPI..KALAU KAWAN macam mana pahit dan sakitnya dia buat kita dia tetap yg terbaik dalam hari² kita jika awk sygkn kwn awk tag msg ni pd 5 org kwn awk :

- kaka .
- eka .
- sape2
- je la
- yg nak .

Thursday, April 16, 2009

mimpi + edit pix !

hyephyep ! aha , bangon awal plak arini . sebena nyew tekejot ohh . mimpi ngeri ouh . ahahah ~ tapi perjalanan mimpi thriller gilakk ! ni sume novel punye pasal . hodoyay , takot ouh . mimpi ade owg na tembak kat kepale . ngaha ! MIKHAIL punye pasal la nihh . huu ~ mandi pon agak lewat hari ni . pastu twos men capture2x gamba . pas smayang edit gmba , on ms , blog , serte ym kuh ! haha ~

ahah ~ bile da edit baru rase muke tembam gilakk . hahah ~ burok saje . ta lawa pon . huu ~ eyy . hari ni pon tade kabarbrite . sangat risaw la macam ini ! haishh .

ni lagi satu . saye rase ia smart la . aiceyy ! ta angkat bakoll ouh ! law korg rase smrt saye takesa pon . law ta smart pon saye takesa . cume pelik je . kenape ta smart ? bagilah alasan anda . komenkomen yeah jika perlu . kalo tamo pon juz leave some comment kat shout box tue . hiii ~

syud && eka :: congarts yeah sb past driving test . t bole bawak aku jalanjalan ! syud , *pd oke ? ahahah ~

Tuesday, April 14, 2009

open blog syud tadi . waaa , lawa syud . thx yeah fer the piccas . :] nice edit yunk !


hee ~ lawa ouh ! thx . :] . creadit fer NURSYUHADAYAHYA .

family first !

bangon awal ohh arini. sedey tol . kol 11 da bgn . tu pon tekejot , so agak penin siket ouh . hmm , ayah r nih soh amek ic arini . bapak arr ! aku da konpiden arr dapat ic baru arini . (buat ic baru sb cip rosak) . igt da bole arr wat card bank pastu . hmm , masokmasok jabatan pendaftaran wangsemaju tu . ter*blur ohh . bole plak g tnye ma aku "ma nak wat pe skunk ni ?" haha ~ ngok gilakk . then ma aku g amek num giliran . pastu ade tmpat kosong tu dok arr .

me as mai : ma , kite num bape ?
mymom : ni haa . (sambil tnjok angke giliran ---> 878)
me as mai :hmm , apsal ade 367 plak sdangkan num kte 878 ? ni maw bekuron tggu ni (sambey tgk tmpat angke giliran tuu)
mymom : kan ade 3 kaunter yg bukak ni . kauter 5 tok wat kadpengenalan . 7 tok amek kadpengenalan . 9 tok tgkap gmba . hodoyy budak ni .
me as mai : ohh , okeoke . (muke *blurr gile) , lambat la , apesal la owg yg g amek ic tu lmbat sgt ? hmm , (smbey dam ati kate , sian dy tuu tggu .muke da la bley tahan .)
mymom : salah kan owg plak . da la bgn lambat ! bile lambat bising pulakk hishh !

halamakk ! ta pasal2x kene . ahah ~ bia la. lelame an , nombo tok amek ic tu an da 873 .
**873 kaunter 7 (mende tu bunyik), tade owg yg muncoll pon . hahah ~ 874 tade ,875 pon tade .da nak num aku ni . hahah ~ sambey bekate . "ma ! t num akak ikot eyy." dan dibalas "hishh ! tu pon na kne ikot ke ? g jela sinreyy" . (muke ku da sedey da . ma ni ! haisshh !) . tibe la num aku . 878 kaunter 7 . hhaha ~ abg ke pakcik tah , yg jage kaunter tu da senyum da . haha ~ dy da taget aku dari awal kot . huu ~

dengan sopan nye aku g kat dy .
me as mai : (senyum sambey menghulurkan ketas tok amek ic tuu . then , terase ade owg datg belah kanan . ehh ! ma ni . gatai tol ! tadi kate tamo dtg . haha ~)
abg tuu : (amek ketas tuu . pastu cekcek ketas tuu . )
me n mymom : (tgk saje dy)
abg tu : ini kan . saye rase ta dapat lagi la . dy tulis sini 6 bulan . (smbey conteng2x ngn pen kat ketas tu) . sebab haritu datang bulan due kan ?
me as mai : haah , bulan 2 . betul ke blom dapat ag ?
mymom : haah , haritu kate 2 bulan je . knape lmbat sgt ?
abg tu : (cek cek komputer sambey menaep) . hmm , betulalahh . belom lagi . slalunyew kalaw smpai 6 bulan ni ade sedikit masalah . mungkin . ade masalah jari . cip rosak juge salah satu punce . camni la, t kalaw nak taw da siap ke blom , just cek kat www . (ape tah) . atawpon kol num ni .(smbey tnjok ag kat ketas tu)
me as mai : hm , okeoke . (muke KETAT gile .)oke tmekaseh (cube memaneskan muke . then twos bangon n bla) . haishh ! geramgeram . buat penat aku bgn awal arini !
mymom : hm , buat penat je datang .

masok kete . ayah sebok tol tye pasal ic ! "tadapat lagi la ayah ! haishh . 6 bulan taw ta" . hhaha ~ bapak aku siot je gelakk . uwaa . sian aku bangon awal harini . bapak aku twos je bawk kete . smbey tye kat ayah aku . "nak g mane ni" . siot je . dowg senyap . aku pon rilek je arr . then , kete itu menyusur ke jj au2 .ceyy , gedabakk gak ekk jj ni (first tyme g) haha ~

korg taw ta . arini la first tyme aku rase fmly aku besh gilakk . hmm . ta rugi aku mangon awal arini . tetbe rinduu kat adek ohh . ohh abdulmuhaimin , kaw sehat ? . hee ~ makan sume , shopping gak . beli makeup stuff yg abes suda . hahah ~ slame ni aggap kua nan kawan je besh . baw taw skunk nikmat sebuah kuarge . hahahh ~ mengong aku ni ! .

balik tyme dam kte an . ayah aku sebok ckp pasal acekrim . "ee yahh ! kalaw dapat LA CREMERIA kan besh . uhh ! sedap nyew " . ma n ayah aku da senyum2x . ceyy . bukan mo singgah jj wangsemaju jap beli . dekutt ! . muke masam balik ruma sambey msg ngn owg yg aku TERsayang utk sementare waktu saje . huh ! (maksod aku anggap dy ter-syg wat sementare waktu je)

masok uma an . aku g la salin baju . tetbe kua bilik ma n ayah siot je ! askim LA CREMERIA yg besa gedabak tepangpang kat atas meje . siot ! beli ta gtw. pe ag . cedokk arr . sedapsadap . ngee ~ sumpah suke mam askim . uwaaa . "bile beli haa ? " . jahatjahat ! "smlam beli dahh" . keret toii ! haha ~ lantak arr . aku mahu menikmati askim ituu ohh !

jadi bagi aku . harini besh gilakk auh ! pape pon familyfirst . sayag parent n lil bro . aku *janji weih ! sbtu or ahad ni aku mlawat ko ! hee ~ oke tata oll . maw cite ni je kott !

Monday, April 13, 2009

novell !

yeah ! thx to nadya . ngee ~ first tyme bace novel THRILLER . nadya aja . hihi ~ pape pon ! novel ini HEBATT . ta rase boring lgsong bace buke ni . (gamba bawah ni amek dari blog ya saje) hihi ~

tajok : MIKHAIL
writter : Ramlee Awang Murshid
star : yeah ! 5 star beb !
genre : thriller
comment : besh la , pandai ya pilih buku . yap ! meyb sb penulis pebret dy la kot . huu ~ walawpon thrill , ade gak love story dalam ni ek . ngee ~ sharpshooter kaw memang hebatt ! 1usd dolar as killer signature . dan dalam novel ni banyak dialog "mustahil memburu org yg sudah mati" , hihi ~ tuan sadon sangat jahat ! kesian same mahmud fadzil . huu ~ "jangan tertipu dengan kucing yang berlagak harimaw" . ahha ~ cerite ni banyak tembak2x la . tembos kepale plak tuu . agak menakotkan laa . membace malammalam membuatkan tegak bulurome . haha ~ penakott ! tu je kot . enjoy ur reading . oke tata .

Saturday, April 11, 2009

pandangan2x !

hyehye.
arini de lawan nasyid PPDA kat high skul la kot . JOHAN ohh !

pe ek pndapat korg law seseorg tu macam nak ngorat tapi cam menmen je ?
opkos la ta layan an . t takot SS plak . hadoyay !
pape la . oke , pe yg aku pk skunk adela sgt tidak munasabah ohh !
tp I just think , its rite lolx .
oke lets elaborate bout this .
sorang guy yg da ade awek had problem with his awek will find the other gurl to take part 4 his gurl yg tgh mara tuu (tgh gadoh la) . dy akan layan other gurl tu sebaik2x nye sampai bole dikatekan cam dy punye own real gurl . dy akan bagi harapan sume , treat cam awek dy la ,cam nak gode pon ade . tp ape yg other gurl kene pk is jangan sesekali terpesone / tergode with this guy sbb dorg just want to playin’ n have a lil bit caring yg salu dberi oleh awek dy tuu . (skunk ta dpt camtu an sb dorg ngah gado an) pk la wehh ! jangan tergode sb guy ni walawpe pon still sayg kat awek dy ohh ! other gurl akan cume dianggap sebagai tempat persinggahan sahaje . so , kene la pandai kawal perasaan beb ! dy ta rase pe pon kat yg len act , ter SS sahaje . haha ~ lagi lagi an . bile “OTHER GURL” tuu ex dy , or gurl yg dulu dy try na ngorat tp ta dpt . so bejage2x . n kne taw status dorg . supaye t tak merane . :]

p/s :: mende ni ta dtujukan tok sape2x . terjadi kat aku je . wee ~

Friday, April 10, 2009

hantu hantu !

fuyooh ! ya yg ngok . tela mmbuat aku takot arini hahah ~ pe cer smpai ade hantu kat skulah nie ?vodo tol ! :p . ngaha ~ pape pon simpati kat kaw wahai warge skulah ! haha ~

cerita ini ku tahu act , smalam . tataw plak siyes . sampai rasuk satu skul . hmm , sian saje kat korg . seb bek aku exstudent saje . sekadar mendenga cite lahh !
bangon td td dam kol 11pg . twos g masak telo 4 bekpes . then , ta mam dulu . on comp. tgk ya n syud on . haha ~ pagi bute suda on . pagi butekah ? (bertanye pade diri sendiri) haha ~ wtv la . ske ati aku la maw bgn kol bpew .


yg sgt pelik iala , kenape ya suda bgn tido ? padahal bwu 11.30 . kenapakah itu berlaku . haha ~ (ya kaki tdo :p) tetbe kecoh kat status , "weh korg taw ta kes kat skul smalam" . hatoyai ! ku taw la weii ! kes kne rasuk itu kan ? huu ~ tp tataw ctew sbena , poyo je . ngaha ~ aku nak confrence wehh ! cepatcepat ! bercerita , ngok saje . membuatkan aku gigil satu badan . cite benar ataw tpu tidak dketahui .

berseorangan diruma sangat menakutkan walawpon pagi itu buta . aha ~ sedang matahari terpacak , aku bising sambil meronta ronta ketakutan . tidak kesian kah kepadaku ? ahah ~ ya cite tade fulstop ohh ! cam mesen gunn je menyampai kan brite bagai radiokarat yang menaep ! huu ~ aku cakap takot dy bole wat dekk ! sampai ke satu tahap , aku tggal kan comp. dan duduk di ruang tmu sambil menonton tv tok beberape minit.


tv dibuke dan teros menekan punat remote control ke tv 705 bermaksud hits.tv . volume kukuatkan sampai boleh didengari jiran sekeliling . agar hilang ketakutan itu weii ! bapak kaw la . telupe jumaat arini . tv da menyalak2x . peduli ape , aku takot ni ! haha ~ dose ditanggung nurulmaizatulmazlan . ahh ! betambah beban di bahu kiri ku . hahah ~ kenape tibe2x rase menysall ? tidakk !!


oke, back to HANTU story . makcikguard tu kne kaco ! OMG , cite ni la yg wat aku seram sejuk dan tidak berani tok ke skula lg , tbe tbe angin kuat menyerbu kuat ke muka ku . cam ade yg ta kene je ,takottakot . haha ~ bapak kaw ! skula adela tmpat tidak slamat skunk ! jd kaw jgn g ke skula lg . x paya blaja sume . ahahah ~ aku na report NAJIB la , kate kat dy exskula aku ade hantu , suro dy wat skula baru kat tmpat len tok budak wm2 , wahahak ~ agar slamat !


kenape parent ku blk lambt sgt arini ? aku da la takot lolx . padan muke ya , gelaba kaw bile "ade lembage lintas blakang ko td" hahah ~ gelak gilebabeng ohh !
malas aku cite da . betol ke " budak pengakap kacaw pagar hantu tu ? bodo tol korg . otak letak bontot ! " uppps ! peduli pe aku . wekk ! ko rg la penghanco skola . haha ~ k la weh ! pe aku mepek tataw . sian korg bace . huu ~

Thursday, April 9, 2009

thx nadya !

1. Bekas kekasih saya adalah : baik hati dan caring . rindurindu .
2. Saya sedang mendengar : kipas dalam bilik mengeluarkan bunyi angin .
3. Mungkin saya patut : tidur sbelum ayah saya blk .
4. Saya suka : hangout ngn kawankawan .
5. Sahabat-sahabat baik saya : nadya , syud , izni , fatin , fana ekin .
6. Saya tak paham : kenape asek saye kne wat kje ruma ?..
7. Saya kehilangan : handphone saye sbb rosak :[
8. Ramai yang berkata : belajarla bek bek , bile nak brubah mai (ya salu cakap ni !)
9. Makna nama saya : cahaya (ade lagi , lupe la . hee ~)
10. Cinta itu adalah : mempersonakan dan membahagiakan .
11. Di suatu tempat, seseorang sedang tidur iaitu mak saye .
12. Saya akan cuba : menjadi seorang yang kurus . hahah ~
13. Ayat SELAMANYA membawa maksud : kekal hingga ke akhir hayat , sampai bilebile .
14. Telefon bimbit saya : da rosak , skunk gune hp adek .
15. Bila saya terjaga dari tidur : saya sering lihat jam dan tgk tiade sape dirumah (kadangkadang kot)
16. Saya paling meluat apabila : tgk org menggedikgedik kat seseorang yg laen .
17. Pesta/Parti adalah : sesuatu open house kot . hahah ~
18. Haiwan yang paling comel yang saya pernah temui ialah : kucing kat rumah opah . comey . rindu binatang itu .
19. Peringkat umur yang paling menyeronokkan bagi saya ialah : semua kot . sebab sume de kenangan yg besh .
20. Hari ini : banyak makan ayam . haha ~
21. Malam ini saya akan : bace novel dan tido .
22. Esok pula saya akan : buat bende yg same . haha ~
23. Saya betul2 inginkan : lattop , buat lesen , kereta dan duit poket sendiri .
24. Ketika saya lihat wajah saya di hadapan cermin pagi ini : jerawat ta ilang lagi .
25. Pusat membeli-belah atau arked permainan : due due la .
26. Makanan Barat atau Jepun : barat . jepon salu ta masak ohh .
27. Bilik yang terang atau gelap : terang .
28. Makanan segera adalah : menggemokkan . tp tadi baru makan super ring . haha ~
29. Ayat terakhir yang anda katakan pada seseorang? : my mom . yelah mak , jap lagi .
30. Siapa yang anda nak tag? : tiade sape kot sb saye masey baru di sini :]


------------------------------------------------------------------------------------------

dapat award dari nadya .

thx yeah !

betol saye masey baru disini !

haha :]

berangan saja ohh !

OMG ! kenape ? kenape ? uwaa ~ diary AF mggu ke 5 hari ke 3 && 4 memang menanah tlinge mendenga bak kate sarimah ! memang ta bleh trime akim berkate kepade ANGELINA (kamera tuu) "hye , ini girlfren kite" (sambil tunjok kearah aisyah) . mase tu , tade senyum2x aku ni weh ! mank rase na meletop je taw ta . bengang gilakk ohh ! kenape la mereka menggosipkan akim sama aisyah . mank ta dinafi kan . nampak sgt aisyah suke pade akim tuu ohh . jangan lah begitu . sanggup kah kaw melihat aku ini mati tanpamu . hhah ~ (sangat menggedikk ohh !) hm, its oke kot i think . cume skunk bile tgk diary ., rase cam nyampah gile . myb aisyah rase bile bersame timbul rase syg itu , lagipon kat akademi tu bukannyew ramai pon kan . mmg la ta dinafikan . cume aku je taley trime kenyataan . uwaa ~ mase farah datg tu , kan duet wit akim ngan lagu erra n yusry tu kan , i can see dat aisyh nyew look , jelousy gilakk beb ! hihi ~ ta profesional ohh . jangan la kaw suke dy yea . :[ hey ! dunt forget to vote AKIM yeah ! i love him soo much ohh . rambot baru kaw damn great syg ! truely kehenseman sangatsangat . hehe ~ heyy ! act , suke QHOUD gak ohh . walawpon dy nakalnakal . ngee ~ undilah dy juge kawan . dy mengaku ohh dy suda ade gf . hee , padan muke ya same syud . ngee ~
akim TERHEBAT && kehenseman !
walawpon pnas baran . kaw tetap sentimentel . comeycomey !

sayang qhoud juge . :]

mendendangkan lagu di tamanteman dato' sitinurhaliza nyew lagu .

Tuesday, April 7, 2009

jj lagi !

ni sume NADYA nyew pasal ! oke la . aku teman . tp fatin n ekin tamo ikot ohh ! :[ tapetape.
ni ya ni nak cuci gamba ! umie dy suroh . gamba ape ta . oke , dari uma ya twos g jj . then , syud bli kasot plak . sakit kaki pakai ksot tggi ! haha ~ gatal sgt pkai ksot tu pasal ? lepas tu , g makan twos ohh ! ya tu lapa sgt ! hahah ~ aku follow saje ! hii ~ syud plak gedik tamo mam . diet kot ! tggu adilla smpai , lame ta jmpe dy . so windu . kua la sme dy ! lmbt btol smpai , upenyew jalan kaki . sian dy :[



nasi ayam black pper . ya licin ohh !


muke kelaparan ouhh! licin atas bantuan ya ! haha ~

then adilla coming !

haha~ twos g cuci gmba . kne tggu 2jam ! gilakbabeng ohh ! sementare tu jalan2x . hee ~ g men kat tmpat menan tu . syud n ya mo nari2x hahah ~

adilla geng aku ! ktorang menang ! hahah~
dorang ni poyo je ! tapi kalah ! hahaah~


huu~pas penat g la mcd , hihi~




hahah! aku boikot . tapi da cam ta boikot plak . hahah~ tetbe an papalan call ! tny nape ta blk ag ? ala rilek la ayh! huu ~ dan dy berpesan tok blk cepat ! okeoke . hii ~ pastu ya tetbe sepak aku ! "weh ko ta ***Y*** *uh** an ! siot tol la !" hee ~ aku da dga fatin cakap kat uma ya . dy cakap "sape yg suci g la ***y*** ! " . tapi aku wat dekk je sb kejap je kot kat sane t . sempat la kat uma.hahah ~ harapan ! da la sepak , pastu kne cubit2x plak tu ! huu ~ ta berhati perot langsong ! kekejaman! tape , aku faham . aku sala .aku pon nyesal ohh! ngee ~ then g smyag asar . psatu g toilet begamba lg . then balik . tu je , haha ~ malsmals . :]

uma niknadyafatihahhanisalman !

hmm . tamo ctw byk ni . g umah ya td . aten , syud , ekin sume ade ohh ! haha ~ melantak makaroni bakar . then wat air sume . haha ~ sumpa cam uma sinrey ohh . tataw malu lgsong ! huu ~ asek mengonline kan diri disane . then , lamelame amin pon blk . belari masok blk pakai tdg . haha ~ pastu kua blk . tlg dorg wat blogblog baru ! haha ~ wtv la . mals2x ! kegedikan utk bergambar.
atas ni lawa kan !

kluar kluar weit !

haha~cite sumpa panjang ! kemalasan tok menaep act . :[ wtv ouh ! mo cite gak ouh . t kne mara , gmba da la blambak . huu ~
mari bercerita .

bangon : 8 : o5 camtu la lebey kurg . law aku tpu ape ko susa ?
mandi : 8 : 3o kot . hee ~
kua toilet n siap pkai bju sume : 9 : 15
target : skolah itu , apeka name skula itu ? SMKWM 2 la kot .
tujuan : mengambil sijil PMR , berjumpe ckg TONG kesayangan fatin.
yg mengikuti : fatin , ekin , syud n me

haha ~ janji kol 9.30 ouh ! twos call syud . hii ~

s : hello , ha mai npe ni ?
m : ko kat mne ni weh ?
s : uma la npe ?
m : weh aku ta g nan ko la . aku lmbt siket ouh . bru mo gsok tdong ni . korg g dlu la .aku g n papalan saje la.
s : haa ? hm , oke la .
m : hehe . bye .
s : bye .

pas gsok tdong . aku memakse papalan g skul . hihi ~ oke la tu . dapat fulus skali stela d pujok . ngee ~ dari jaoh da nmpak atin n ekin tggu kat bstop tuu , jadi bersalaman la . smbil dam ati berkate . harap2x oke la nan dy . huu , amin ! syud ngok ! tade pon g n dorang , rupe nyew ko lg lmbt dpd aku. hishhh ! tapetape , saba itu sparoh pd iman . besembang2x lah . lame2x syud pon smpai . blablabla .. naek skul , fuyoh ! malu gilakbabeng ! tataw cane nihh ! maw ngadap sume2x . slambe masok skul . then pengawl tu . eyt tulis name n amek pas blablabla .. tros g pjabat n cakap kat sume dak wehh ! "tgk rsult tepampang ohh ! lolx betoll . jahatjahat skul ni" . naek pejabat , malumalu plak korang ! siotsiot . jmpe beberape ckg . twos amek sijil itu . then ngadap sir ohh !

kami m : sir . saye da anta buku tu .
sir : lame betol baru maw anta .
kami m : seb bek sy anta sir drpd sy buat harte . haha ~
sir : nasihat , blablabla ..

kemalasan cite pasal ini , byk la gak cite kua , result spm , pasal dakdak 5a , f6 , ckg HABIBI . omg , pe plak tetbe ctew pasal dy ? haha ~ syud punye pasal . aku malas cakap . haha . lagilagi ? adew abg f6 n akak chinise tu . kemaluan doe cite dorg denga . wtv la weii ! haha ~ fatin lepas windu ohh nan ckg tong ! hahha ~ sume pas membebelbebel . turon mo kua skula , sbelom tu . tgk result org dlu weii ! c[: