Saturday, February 20, 2010

mata palsu

mata adalah penting untuk penglihatan , kalaw takde mate mmg susah . hilang satu pancaindera yang telah dikurnia Allah . jadi jangan gunakan mata yang menjurus kearah yang membawa dosa . ingat lah mereka yang buta , yang kekurangan kemudahan dan nikmat yang diberi Allah . baik sedekah je mate tu kat mereka2x yang memerlukan . tapi orang2x buta terlepas dari dosa yang melibatkan mata , itulah hikmah disebalik . kalaw aku lah , dah berlori2x dose aku buat menggunakan mate ni . melihat dose orang seperti menambah dose sendiri sb mencuba mengikuti dose2x yang telah dilakukan mereka . alahaii !

rabunjauh dan berspekmata

kalaw pakai contact lens ni berdosa ke ? mmg aku rabun , tapi aku pakai lens yang takde power . Jadi , niat aku dah terpesong iaitu melawa-lawa . bukan untuk kegunaan yang 'perlu' . maka, secare automatik nye aku sendiri tahu yang aku ni berdosa . tapi aku buat jugak . tak kan aku tanak pakai ? dah beli en , membazir kot nanti . itu dosa jugak tu . :p . tapi semenjak aku memakai lens , aku jadi takut jika terkantoi . ramai kot yang taw aku pakai lens . lens aku bukan lens transparent pon . ishh ! purple kot . mmg buat hal , selambe ke sekolah dan memakai nye . alahaii . mmg cari pasal aku ni . tunggu mase je ngadap ckgu dsiplin . ahh ! tak terpikir kesitu pulak aku sblum ni . em , biarlah .

disebabkan contacts lens anda di sanjungi ?
disebabkan contacts lens anda di sukai ?
disebabkan contacts lens anda di sayangi ?
disebabkan contacts lens anda di hargai ?
disebabkan contacts lens anda di perasan-i ?
disebabkan contacts lens anda di tenung-i ?
disebabkan contacts lens anda di puji-puji ?
disebabkan contacts lens anda di rapati ?

korea ke dia ni? . comel bermata palsu ! :)

ahh ! peduli apa , yang pasti parent x nampak lagi doe . kat nak sebulan dah ni ! cepat lah cepat !
purple lagi nie . ke buat-buat tak nampak ni ? haishh ! tapi kan , afiqah selalu cakap 'mai kaw pandang mane ni ? cakap ngan aku , pandang aku la' . ahaha ~ nganjeng aku sb 'mate palsu' ni !

p/s : aku suka bila 'dah lama xkontek , so asume mcm dah clash kot' . aku sangat suka ! mari buat kenduri kesyukuran . HAHA ~

1 comment:

naz said...

betul betul betul.

Saturday, February 20, 2010

mata palsu

mata adalah penting untuk penglihatan , kalaw takde mate mmg susah . hilang satu pancaindera yang telah dikurnia Allah . jadi jangan gunakan mata yang menjurus kearah yang membawa dosa . ingat lah mereka yang buta , yang kekurangan kemudahan dan nikmat yang diberi Allah . baik sedekah je mate tu kat mereka2x yang memerlukan . tapi orang2x buta terlepas dari dosa yang melibatkan mata , itulah hikmah disebalik . kalaw aku lah , dah berlori2x dose aku buat menggunakan mate ni . melihat dose orang seperti menambah dose sendiri sb mencuba mengikuti dose2x yang telah dilakukan mereka . alahaii !

rabunjauh dan berspekmata

kalaw pakai contact lens ni berdosa ke ? mmg aku rabun , tapi aku pakai lens yang takde power . Jadi , niat aku dah terpesong iaitu melawa-lawa . bukan untuk kegunaan yang 'perlu' . maka, secare automatik nye aku sendiri tahu yang aku ni berdosa . tapi aku buat jugak . tak kan aku tanak pakai ? dah beli en , membazir kot nanti . itu dosa jugak tu . :p . tapi semenjak aku memakai lens , aku jadi takut jika terkantoi . ramai kot yang taw aku pakai lens . lens aku bukan lens transparent pon . ishh ! purple kot . mmg buat hal , selambe ke sekolah dan memakai nye . alahaii . mmg cari pasal aku ni . tunggu mase je ngadap ckgu dsiplin . ahh ! tak terpikir kesitu pulak aku sblum ni . em , biarlah .

disebabkan contacts lens anda di sanjungi ?
disebabkan contacts lens anda di sukai ?
disebabkan contacts lens anda di sayangi ?
disebabkan contacts lens anda di hargai ?
disebabkan contacts lens anda di perasan-i ?
disebabkan contacts lens anda di tenung-i ?
disebabkan contacts lens anda di puji-puji ?
disebabkan contacts lens anda di rapati ?

korea ke dia ni? . comel bermata palsu ! :)

ahh ! peduli apa , yang pasti parent x nampak lagi doe . kat nak sebulan dah ni ! cepat lah cepat !
purple lagi nie . ke buat-buat tak nampak ni ? haishh ! tapi kan , afiqah selalu cakap 'mai kaw pandang mane ni ? cakap ngan aku , pandang aku la' . ahaha ~ nganjeng aku sb 'mate palsu' ni !

p/s : aku suka bila 'dah lama xkontek , so asume mcm dah clash kot' . aku sangat suka ! mari buat kenduri kesyukuran . HAHA ~

1 comment:

naz said...

betul betul betul.